SPørgsmål tl jule konkurrence 3004

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg glæder mig allerede i år til at deltage i konkurrencerne, dog er der en ting ved den første konkurrence der lige springer i øjet. Et af de formelle krav er dette:

Lager: Access, MSDE, MySQL, Firebird, PostgreSQL, XML

Er der nogen speciel grund til at det netop skal være MSDE ? (Microsoft SQL Server Desktop Edition) hvorfor ikke lave det på en MS SQL Standard Edition eller en Enterprise Edition for den sags skyld. Hvis det alligevel skal bruges til noget seriøst (altså man skal udvikle sit sytem så det kan bruges til noget seriøst og ikke med holdningen at det bare er en konkurrence in mente) Mange Web hoteller kørere alligevel ikke MSDE fordi den ikke re stærk nok (rent licensmæssigt) til at kunne hoste mere end end enkelt løsning....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Nu er der 1000 år til den julekonkurrence du omtaler, så mon ikke man har opfundet noget mere effektivt til den tid :-) ?

// Kasper

Tja... det kan jo være det er en lokalinstallation de tester den fra, og derfor ikke har råd til at køre med andet end Desktop versionen... bare et gæt.

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Hej Brian,

Jeg skal lige høre ham der kører vores testserver i år, om MS SQL server er en mulighed :)

Dog har jeg indtryk af at det der udvikles til MSDE fint kan flyttes direkte over på en SQL server, så problemet er vel ikke så stort eller hvad?

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Nope, ingen problem, jeg laver bare nogle installations scripts i stedet for at sende hele databasen med.... no problemo

Er det muligt at få byttet en 1- eller 2-præmie til en 3-præmie? Jeg mener, jeg vil da hellere have nogle Udviklerdinarer end en IDE.

Øhm... Jeg har lige et spørgsmål : Til det med hjemmesiden, skal man bare sende selve feks jul.php filen ikk? Men hvad så med databasen (bruger mySQL) skal man bare vedlægge en .txt fil hvor der står hvad der skal være i databasen?

Troels: Jeg tror helt sikkert at vi kan finde ud af noget med at få "nedgraderet" sin præmie. Jeg forestiller mig at vi i det tilfælde kan bytte det til et passende antal UP (hvis det er det du ønsker), og så kan vi genbruge præmien eller smide den i lodtrækning på juleaften :D

Sunken: Hvis du fx bruger en MySQL db, skal du sende os et "dump", dvs. en række create og insert statements som vi kan køre, for at få en kopi af din database.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hvordan med brugerrettigheder til databasen... min sql server kører i mixed mode, mens jeg har opsat den til at bruge Windows security på min ASP.NET bruger......hvordan klarer i den? skal jeg beskrive hvilke brugere der skal oprettes og hvilke rettigheder de skal have på databasen?

Troels: Bare send det IDE til mig, så skal jeg nok give en et par udviklerdinarer i bytte :-) selvom det nok bremser mine planer om snart at overgå KasperTSW i udviklerpoints :-D

Hej Brian

Det er mig der kører testserveren til årets julekonkurrence og årsagen til at MSSQL server ikke er med på listen er ganske enkelt at jeg ikke har licens til den :)
Der er derfor fokuseret på gratis databaseløsninger.

Hvordan med brugerrettigheder til databasen... min sql server kører i mixed mode, mens jeg har opsat den til at bruge Windows security på min ASP.NET bruger......hvordan klarer i den? skal jeg beskrive hvilke brugere der skal oprettes og hvilke rettigheder de skal have på databasen?

Kan du evt. lokkes til at bruge forms authentication ? :)
Hvis ikke så vil en udførlig beskrivelse at rettighedsopsætninger nok godt kunne accepteres :)

Mvh. Daniel Møller

<< < 12 > >>
t