Et nyt forslag til konkurrence

Tags:    udvikleren.dk

jeg har sådan set et nyt forslag til en ny konkurrence

Det drejer sig om at lave en komplet web-side, med det hele simpelten, og for at gøre det lidt sværere, vil jeg tilføje, at web-siden kun skal handle om et emne og det er ''Tid'', det er for at give det mere udfordring, jeg ved det kan lade sig gøre fordi jeg har prøvekørt denne konkurrence.

Runi

[Redigeret d. 15/10-04 16:14:52 af runi hansen]

At skrive en side om tid har nok ikke den store udviklingsmæssige værdi som der ellers vægtes på dette site.

Det ville nok være mere interresant at se hvem der kan lave det bedste Blog system eller noget i den retning.

- karmazilla -

At skrive en side om tid har nok ikke den store udviklingsmæssige værdi som der ellers vægtes på dette site.

Det ville nok være mere interresant at se hvem der kan lave det bedste Blog system eller noget i den retning.

- karmazilla -

Hvad med noget andet end webprogrammering? Vi kunne lave en konkurrence om hvem der kunne lave den mest overbevisende fire-på-stribe AI.

Jeg kunne godt tænke mig at vi snart holdt en konkurrence eller to igen her på Udvikleren.dk, så kom endelig med flere forslag!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg synes ligesom Troels at lave en AI konkurrence vil være helt vildt fedt...
Der er jo ikke grænser for hvilke sprog man kan bruge når bare de følger nogle standarder som fx at læse og skrive til den samme fil eller skrive til et tredje program der styrer spillet og tjekker med reglerne...

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

AI kunne helt sikkert være fedt! Men så skulle det nok være noget med den mest menneske lignende AI, altså ikke at den vinder hele tiden, men at den også kan tabe etc. Ville ihvertfald foreslår at en form for indlæring skulle være et krav! Så den nærmest kunne læres op, og blive bedre... Se, det kunne være sejt :D

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

nu tror jeg ikke kunsten er at lave en Fire på stripe AI der kan tæske sin modstander, Fire på stripe er et turbaseret spil og har derfor en klar vinder strategi. Men det kunne da nok være en fin udfordring hvis et af kravene er at den skal være "dum som et menneske".

Ellers kunne vi også fyre op under Traveling Salesman:
http://www.nist.gov/dads/HTML/travelingSalesman.html

Find vej gennem en labyrint problem, der kan både være tale om 2d og 2,5d lebyrinter. Når den bedste algoritme så skal findes må det være løsningstiden og løsningskvaliteten (hvor tæt løsningen er på den optimale løsning)

og ellers synes jeg at problemer af en karakter der giver lejlighed til en stor kode kreativitet, samt tvinger folk til, at skrive en kode som afvikles så hurtigt som overhovedet muligt, da det ellers vil kunne ses i programmet i form af lange ventetider, vil være herligt.

Endelig kunne vi også hoppe over i en helt anden genre: Spil!
Hver deltager i konkurrencen skal lave et spil (overvej evt. grupper) der så vurderes i kategorierne:
gameplay
Grafik
lyd?
originalitet
kodekvalitet?

Det var vidst hvad jeg havde at tilføje her.

Lave en algoritme der kan finde den korteste vej gennem en labyrint.
Den hurtigste algoritme vinder.
Algoritmen må ikke være på mere end 50 linier kode, ingen funktioner fra sprogets bibliotek må benyttes.

4 på stribe er for trivielt, man kan for let lave en algoritme der aldrig taber, og som vinder når modstanderen dummer sig.

Med sådan noget med labyrinter er der ikke så mange forskellige måder at gribe problemmet an på og jer tror at der er mange ens lydende forslag, men at konkurrencen bliver vundet af den der skriver det i asm, hehe :P

Lidt lige som en opgave der omhandler om man kan gå en spadseretur, så man går over hver bro netop én gang. Her for man altså et spidelvæv af broer på kryds og tværs...

Jeg synes måske man skal trække lidt på programmørens kreativitet. Man kan snakke om at man skal lave en vitual person, altså en person som kun lever gennem de koder man har skrevet. Her kan man så som programmør tilføje de ting som man synes skal karakterisere ens person og måske sådan noget som en reaktion på høje lyde i mikrofonen, eller at han kan forskellige andre ting :D
Her må det så være op til testerne at vudere mulighederne, kreativiteten med mere og udnævne en vinder...

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Jeg vil give dig ret i at der nok vil blive mangeløsnings forslag i form af en rekursiv algoritme, men det kunne da også tænkes at der var en eller flere der valgte en Heuristics algoritme f.eks.

Med mit indtryk af asm (jeg ved ikke nævneværdigt meget om det) vil det ikke blive han der skriver algoritmen i asm der vinder, hvis han ikke må skrive mere end 50 linjer, for så kan det ikke lade sig gøre.

Kunne vi ikke ligeså godt kalde din virtuelle person for en Tamagotchi?

NP-Complete problemer vil jeg mene virkelig kan sætte noget konkurrence igang, med meget spredning over resultaternes kvalitet, og derfor mener jeg at disse problemer er interessante i en konkurrence sammenhæng. eks. på NP-Complete problemer er:
Traveling salesman
Minestryger!
Tetris
Sokoban
Grublespil eller hvad det nu hedder, det der puzzlespil med 4X4 brikker hvor der mangler en og du så kan glide rundt med brikkerne.
RubikCube

t