MS-only -- ARGG

Tags:    udvikleren.dk

Slemt nok at de har monopol på desktop-systemer - skal de nu også have det på konkurence her på udv !

that just kind of ruled out the whole "open source" thingy you know that, right?... !

synes det er lige fcsk'd nok... sad ellers og glædede mig til at jeg skulle deltage i konkurence her i weekenden hvor jeg har tid - men nææææ - MS-only ! der røg 2 års erfaring i PHP så (muligvis) dårligere ASP folk kan vinde...

snak om unfair konkurence !

32 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #80 @ 07.12.03 12:05
Da jeg primært har stået for kontakt til sponsorer, kan jeg dog fortælle at der har været kontakt til et par stykker med relation til OpenSource - hvor vi fik et pænt nej tak. De største ressourcer, muligheder og interesser ligger klart hos kommercielle erhvervsdrivende virksomheder.

det er da lige lykedes mig at få sponsoreret en licens til Zend Studio ($195) af Zend (www.zend.com) - få dem der ikke ved det så er de hovedpersonerne bag bl.a. udviklingen af PHP5 (med Zend Engine 2.0)

Jamen det lyder da udemærket - du skal selvfølgelig være velkommen til at finde sponsorer til Udvikleren :-)

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Jeg var en af dem, som forsøgte at lære ASP.
Det svære blev jeg ikke færdig med scriptet, fordi jeg fik nogle problemer med acces.

Jeg har længe tænkt på at lære noges asp, men det er aldrig blevet til noget, før Udvikleren's konkurrence.

Jeg synes også det er flot af Microsoft at kunne give både 1., 2. og 3. præmier. Så jeg kan ikke følge dem, som brokker sig.

MVH
Michael
www.storkie.dk

[Redigeret d. 07/12-03 12:14:53 af Michael Korsgaard]

men mon ikke der ville være flere deltagere i konkurrencen, hvis det blev en php/asp konkurrence og præmien blot var nogle UP? Det tror jeg.

Absolut ikke, jeg kan snakke for mig selv. Jeg ville ikke have deltaget, hvad skal jeg bruge UP til? Ingenting, det er blot et statussymbol - godt nok meget rart at vise at man gør en masse om har lagt en masse arbejde i at hjælpe folk.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Absolut ikke, jeg kan snakke for mig selv. Jeg ville ikke have deltaget, hvad skal jeg bruge UP til? Ingenting, det er blot et statussymbol - godt nok meget rart at vise at man gør en masse om har lagt en masse arbejde i at hjælpe folk.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

ja - men man kan være med - det er deri forskellen ligger

Fra min side var ønsket, at få nogen af jer PHP eksperter til at kigge på hvad vi (Microsoft) kan tilbyde på udviklingsmiljø-fronten. Lidt som en provokation - men mest som en opfordring til dialog på seriøst plan.

Udemærket ide, men mange på seriøst plan har nok tænkt dette igennem... men er monopol på en konkurence seriøst?

Desværre er der alt for mange misforståelser omkring Open Source efter min mening - og snakken ender altid i Open Source mod Microsoft.

Nu er der jo ikke så mange "modstandere" til MS til desktop PCer... udover Linux som bekendt er hovedstenen i OpenSource (ser bort fra FreeBSD da ikke mange kører dette som desktop)

Virkeligheden er at både ASP og ASP.NET er *gratis* blot man har en Windows licens (og hvem har ikke det ;-) ). Faktisk kan man også downloade vores gratis udviklingsmiljø WebMatrix på ASP.NET sitet (se http://www.asp.net/webmatrix/default.aspx?tabIndex=4&tabId=46). Det betyder altså at du gratis (hvis det er et kriterie der klinger i dine ører) kan komme i gang med Microsoft udvikling.

Dvs faktisk ikke "gratis" men bare en del af windows... (som man manuelt skal hente ned) - og gratis er som sådan ikke drivkraften - men sikkerheden for overlevelse... hvis MS pludseligt (tvivler, men tænk over det) skulle gå konkurs - hvad gør du så med din ASP kode - der er ikke længere support/videreudvikling/fejlretning på servere eller sprog... der ved man at PHP/OpenSource vil fortsætte da det ikke kan gå konkurs og alle kan arbejde på det hvis de vil...

Og jeg ejer kun en Windows licens fordi at det hænder jeg for lyst til at spille et spil eller to - og spilproducenterne bruger DirectX (MS - sjovt nok) til at håndtere mange ting - dvs ingen linux support (men spil som Unreal og Doom kan køre på Linux...)

Der kan iøvrigt sagtens skrives Open Source projekter med begge disse værktøjer. Kig på f.eks. på sourceforge.net for beviser (søg på ASP.NET). www.gotdotnet.com hoster også community-workspaces med bla. ASP.NET som tema. Der bestemmer projektet iøvrigt selv hvilken type licens man ønsker at være under.

du kan jo kode opensource i alt - spørgsmålet er om det man koder i er opensource - ikke om ens egen kode er opensource, for det bestemmer man jo selv...

Anyway, det jeg egentlig kom for at sige var at jeg gerne vil slutte fred med jer. Og hvordan kan jeg bedst det? Jeg har lokket Kasper til at lave en ekstra jule-opgave - selvfølgelig med både UP samt gaver fra mig. Konkurrencen bliver åben for ALLE!

Det lydder rigtigt dejligt... jeg, personeligt, glæder mig til det så... jeg har lige fået færdiggjordt min skoleopgave så jeg kan få ordenlig tid til at kode igen... så det vil jeg se frem til...
og jeg er somend ikke _imod_ microsoft pga de er microsoft - synes bare at folk skal have muligheden for at vælge... og dette sætter microsoft lidt en stopper for med de mange lukkede procedure ...

God jul,

I lige måde...

Erik
(ansat som nørd i Microsoft)

(dårlig joke) i advokat afdelingen ? (/dårlig joke)

nu er der kun 10 dage til jul... så nu begynder julehyggen at indfinde sig overalt...

> Udemærket ide, men mange på seriøst plan har nok tænkt dette igennem... men er monopol på en konkurence seriøst?
Hvis Zend havde tilbudt at sponsorere nogle licenser, på betingelsen af én dag blev php-only, ville du så også have beklaget dig?
Pointen er, at vi gerne vil have nogle gode præmier til konkurrencerne - og der var et samarbejde med Microsoft et ganske seriøst valg.

> Nu er der jo ikke så mange "modstandere" til MS til desktop PCer... udover Linux som bekendt er hovedstenen i OpenSource (ser bort fra FreeBSD da ikke mange kører dette som desktop)
Din pointe er?

> Dvs faktisk ikke "gratis" men bare en del af windows... (som man manuelt skal hente ned) - og gratis er som sådan ikke drivkraften - men sikkerheden for overlevelse... hvis MS pludseligt (tvivler, men tænk over det) skulle gå konkurs - hvad gør du så med din ASP kode - der er ikke længere support/videreudvikling/fejlretning på servere eller sprog... der ved man at PHP/OpenSource vil fortsætte da det ikke kan gå konkurs og alle kan arbejde på det hvis de vil...

Det er ikke direkte en del af Windows, og skal ganske rigtigt hentes ned af en selv bagefter. Præcis som PHP skal efter man har installeret Linux :)

> du kan jo kode opensource i alt - spørgsmålet er om det man koder i er opensource - ikke om ens egen kode er opensource, for det bestemmer man jo selv...
Det kan da være fuldstændig ligegyldigt om det man koder i er opensource. Hvis GCC ikke var open source, så ville du måske automatisk udelukke den som compiler?

>Det lydder rigtigt dejligt... jeg, personeligt, glæder mig til det så... jeg har lige fået færdiggjordt min skoleopgave så jeg kan få ordenlig tid til at kode igen... så det vil jeg se frem til...
og jeg er somend ikke _imod_ microsoft pga de er microsoft - synes bare at folk skal have muligheden for at vælge... og dette sætter microsoft lidt en stopper for med de mange lukkede procedure ...

Folk kan også vælge. De kan vælge at løse den stillede opgave, eller lade være ;)
Det bedste valg ville dog være at sende nogle gode foreslag til næste år til os så hurtigt som muligt :)

http://eru.ollad.com/targhan/fred020.png :D

Mvh,

Thomas Nielsen

[Redigeret d. 14/12-03 20:25:22 af Thomas Nielsen]

Det du siger er at alle gratis Windows programmer ikke længere er gratis, fordi de kræver Windows? Det er nok det største crap jeg længe har hørt :-)

Med al respekt for ydringsfrihed og Morten Fangel ret til sin mening, så begynder han at tærske langhalm på denne diskussion. Der vil ALTID være nogen der ikke kan deltage i en konkurrence. De eneste fanatikere jeg nogensinde har mødt i Open-Source vs. Microsoft diskussionen er faktisk Linux tilhængerne. Den hund er simpelthen så træt!

Drop det dog Morten. Det eneste du faktisk opnår er at gøre dig selv til grin.

::Thomas Nielsen
> http://eru.ollad.com/targhan/fred020.png
HAH HAH HAH!!! Den var faktisk rigtigt god! Og jeg vil lige skynde mig at sige at jeg rent faktisk godt kan lide Linux, men vælger som regel altid det produkt der passer til opgaven. Det være Linux eller Windows.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

>Og jeg vil lige skynde mig at sige at jeg rent faktisk godt kan lide Linux, men vælger som regel altid det produkt der passer til opgaven. Det være Linux eller Windows.

Også bedre kendt som "en fornuftig nørd" :)

Jeg er så træt af Linux-fanatikere der bruger en hver chance til at svine Microsoft og deres produkter til, blot fordi de ikke har andet at tage sig til.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Nå, tror bare vi holder her...

Denne sag er jo netop på hvad folk tænker - så det vil vidst aldrig få en ende.... der vil altid være fanatikere (siger ikke jeg ikke er)... se bare på situartioner som fx Israel vs Palæstina... ;)

Man skal selvfølgelig altid vælge det man selv finder bedst til opgaven, og der vil jeg personligt altid vil se på OpenSource før jeg ville kigge på andre løsninger - hvor andre ikke vil gøre det i samme rækkefølge - så fred være med det...

bare husk dette : "friheden til at vælge"...

(og jeg synes ikke jeg har gjort mig selv til grin)

Og så synes jeg at du skal lukke tråden og give Erik det ene point ;o)

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

t