> Udemærket ide, men mange på seriøst plan har nok tænkt dette igennem... men er monopol på en konkurence seriøst?
Hvis Zend havde tilbudt at sponsorere nogle licenser, på betingelsen af én dag blev php-only, ville du så også have beklaget dig?
Pointen er, at vi gerne vil have nogle gode præmier til konkurrencerne - og der var et samarbejde med Microsoft et ganske seriøst valg.
> Nu er der jo ikke så mange "modstandere" til MS til desktop PCer... udover Linux som bekendt er hovedstenen i OpenSource (ser bort fra FreeBSD da ikke mange kører dette som desktop)
Din pointe er?
> Dvs faktisk ikke "gratis" men bare en del af windows... (som man manuelt skal hente ned) - og gratis er som sådan ikke drivkraften - men sikkerheden for overlevelse... hvis MS pludseligt (tvivler, men tænk over det) skulle gå konkurs - hvad gør du så med din ASP kode - der er ikke længere support/videreudvikling/fejlretning på servere eller sprog... der ved man at PHP/OpenSource vil fortsætte da det ikke kan gå konkurs og alle kan arbejde på det hvis de vil...
Det er ikke direkte en del af Windows, og skal ganske rigtigt hentes ned af en selv bagefter. Præcis som PHP skal efter man har installeret Linux
> du kan jo kode opensource i alt - spørgsmålet er om det man koder i er opensource - ikke om ens egen kode er opensource, for det bestemmer man jo selv...
Det kan da være fuldstændig ligegyldigt om det man koder i er opensource. Hvis GCC ikke var open source, så ville du måske automatisk udelukke den som compiler?
>Det lydder rigtigt dejligt... jeg, personeligt, glæder mig til det så... jeg har lige fået færdiggjordt min skoleopgave så jeg kan få ordenlig tid til at kode igen... så det vil jeg se frem til...
og jeg er somend ikke _imod_ microsoft pga de er microsoft - synes bare at folk skal have muligheden for at vælge... og dette sætter microsoft lidt en stopper for med de mange lukkede procedure ...
Folk kan også vælge. De kan vælge at løse den stillede opgave, eller lade være
Det bedste valg ville dog være at sende nogle gode foreslag til næste år til os så hurtigt som muligt
http://eru.ollad.com/targhan/fred020.png Mvh,
Thomas Nielsen
[Redigeret d. 14/12-03 20:25:22 af Thomas Nielsen]