MS-only -- ARGG

Tags:    udvikleren.dk

Slemt nok at de har monopol på desktop-systemer - skal de nu også have det på konkurence her på udv !

that just kind of ruled out the whole "open source" thingy you know that, right?... !

synes det er lige fcsk'd nok... sad ellers og glædede mig til at jeg skulle deltage i konkurence her i weekenden hvor jeg har tid - men nææææ - MS-only ! der røg 2 års erfaring i PHP så (muligvis) dårligere ASP folk kan vinde...

snak om unfair konkurence !

32 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes da det er helt i orden, at det skal være asp de 4 dage, men pleace, lav de 3 andre på hverdage ??

Skulle OpenSource communitiet have lyst til at sponsere præmier i samme stil, skal vi med _glæde_ lave 4 OpenSource-only dage :). Så kan i jo tænke lidt over den..

Så vidt jeg ved har dele af opensource samfundet allerede sponsoreret
præmier - hvis ikke er det indsamlernes skyld da dette er blevet tilbudt.
Dog gætter jeg også på at i ikke har spurgt ret mange opensource intresser som rent faktisk har en økonomisk backup.
Hvis jeg nu fik lyst til at skaffe nogle sponsorgaver fra opensource firmaer, ville det så være interesse for dette.
Eneste krav til opgaverne ville i så fald være at der ikke blev set på hvilket sprog, program osv. der blev benyttet, men kun på hvordan opgaven blev løst - Med andre ord! Alle som vil, kan være med!
Det er jo netop det som er filosofien bag Opensource samfundet.
Friheden til at vælge HVERGANG!

Jeg synes da det er helt i orden, at det skal være asp de 4 dage, men pleace, lav de 3 andre på hverdage ??

Kan ikke være mere enig

MVH
Michael
www.storkie.dk

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:59 af Bruger #3530
Jeg ville glad hvis jeg kunne være med - men så ikke fik nogle præmier - synes bare det er skævt at folk med mindre erfaring kan vinde pga et monopol !

så hvis du ikke har noget mod det - så sæt en "hvis du laver det i [indsæt MS produkt her] kan du vinde - ellers er præmien [indæst UP antal her] UP" på...

bare så alle kan være med

--

ang. præmier fra OpenSource milijøer - har du prøvet at spørge Zend.com om præmier - er selv igang med at skaffe præmier til en konkurrence til et andet community (PHP-only - in your face MS ;) ;) ;) )

ellers ville en Linux T-shirt fra thinkgeek.com / geekbutik.dk ville være total lækkert ;)

Ang. at ikke alt kan være PHP kan jeg forstå - ikke alt kan laves i webbaseret - men alt der kan laves i ASP kan laves i PHP :)

Hvad så med de gange hvor en konkurrence har været web-baseret? Er det ikke unfair over for dem der udelukkende beskæftiger sig med application programmering.

Jo, i det omfang at konkurrencen omfatter et sprog/program-krav der udelukker halvdelen af brugerne på udv.dk, på trods af de udelukkede kunne deltage på lige fod med de andre.

Vorherre bevares for en gang barnlig brok!

Det kan du have ret i, men der er trods alt nogen der nøjes med seriøs kritik.

Det er komplet umuligt at lave en konkurrence med fylde og indhold som rammer 100% af udviklererne her på sitet HVER ENESTE GANG!

Det handler jo om hvorvidt man ville have en stor konkurrence deltagelse. Hvis det var problemet at der ikke var så mange udviklere der deltog, ville man nok ikke have valgt at gøre konkurrencen ASP-specifik. Man har derimod fra udv.dk's side valgt ikke at priotere over for brugerne, men at kunne vise nogle præmier frem.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Hey alle...

Nå, så slap jeg alligevel ikke for at skrive et længere indlæg i denne debat - typisk :)

Thomas Due siger det meget rammende: Det er ikke muligt at tilfredsstille alle dem der gerne vil deltage, hver dag. Og igen må jeg så gentage det jeg sagde sidste år: Vi er ca. 2-3 mennesker der har fundet på disse konkurrencer. Vi har FLERE gange efterspurgt forslag til konkurrencer, men vi har egentlig ikke rigtigt fået nogen. Jeg synes det virker så latterligt at brokke sig så vildt over noget, fordi man selv har været for "doven" til at gide have indflydelse på det. Jeg sagde det sidste år, og siger det så igen i år. Vi modtager allerede nu forslag til næste års konkurrencer, hvis nogen skulle være interesseret i at være konstruktive, før de brokker sig igen :)

>Det handler jo om hvorvidt man ville have en stor konkurrence deltagelse. Hvis det var problemet at der ikke var så mange udviklere der deltog, ville man nok ikke have valgt at gøre konkurrencen ASP-specifik. Man har derimod fra udv.dk's side valgt ikke at priotere over for brugerne, men at kunne vise nogle præmier frem.

Du har ret i at vi har gjort meget ud af at skaffe nogle fede præmier - vi har i grunden nok gjort mere for det end du kan forestille dig :). Det betyder dog ikke at der ikke kunne gøres mere. Jeg indrømmer gerne at vi ikke har spurgt en masse OpenSource-baserede firmaer om præmier. Jeg har egentlig ikke tænkt over det, men jeg forestiller mig måske også at de ikke er helt så interesserede som de mere kommercielle firmaer. Derudover kender jeg ikke lige nogen danske OpenSource firmaer (kan i hvert fald ikke kommme på nogen lige nu), og det er altså noget lettere at snakke med danske firmaer om dette, da det jo er et dansk site :)

Vi har i øvrigt haft en ganske pæn deltagelse i dag. Korrekt, den havde nok været en smule højere hvis fx PHP også havde været tilladt. Til gengæld har jeg oplevet noget jeg synes er vigtigere - det er nemlig min oplevelse at en del mennesker har lært noget nyt i dag. Der er nemlig en række personer som har valgt at bruge deres tid på noget andet end at brokke sig, og har sat sig ned for at lære ASP. Selv nogen af dem som jeg opfattede som hardcore PHP fans, har valgt at tage i mod udfordringen, og har brugt hele dagen på at lære ASP, så de kunne deltage i dagens konkurrence. Og det er jo netop hvad Udvikleren.dk handler om - at lære noget! Jeg tror helt sikkert at de fine præmier fra MS har gjort sit til at folk har gidet at bruge lidt ekstra tid på det. Hele dagen har der hersket en hektisk (men hyggelig!) stemning på #Udvikleren.dk. Folk har snakket ASP meget af tiden, og det er mit indtryk at folk faktisk har syntes at det har været rigtigt sjovt at lære noget nyt, også selvom de måske ikke er blevet hardcore ASP fans af det :)

Det blev så mit lange indlæg i DENNE debat. Jeg svarer gerne på flere spørgsmål, hvis der er flere :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

well, det kan også siges sårn: Vil i helere have INGEN konkurrence i 4 dage eller ville i give nogle der KAN eller vil lære ASP for at deltage
Det er lidt som i tænker på jer selv, og som om ASP er noget meget grimt noget?
ASP er imo et ok programmerings sprog, og det skal have en chance?

User
Bruger #80 @ 07.12.03 00:37
Jeg synes det er yderst interressant, for ikke at kalde det komisk, at se jeres reaktioner på dette MS-only koncept. Jeg havde godt regnet med at der ville være noget brok over det.

En af grundene til at jeg "købte" MS-only konceptet var at det gav Udvikleren.dk en mulighed for at for én gangs skyld hive ASP med op. Der er så meget fokus på at PHP er bedre end ASP - idag har, som kasper nævnte det, en del folk brugt deres tid på at sætte sig ind i ASP, så nu kan det være vi kan få en ordentlig debat på PHP kontra ASP :P

Mht. fordelingen af MS-dagene i forhold til resten af konkurrencerne, ligger de så spredt som muligt - og ja... resten af MS-dagene ligger på hverdage.

I skal vide at intet mht. julekonkurrencerne ligger 100% fast før vi går i luften. Alt kan ændres, selv i de sidste minutter... Derfor... hvis I ligger inde med nogle gode idéer, der gør at vi kan undgå denne slags brok - så fortæl os dog om dem. Og som Kim foreslår bør OpenSource industrien selvfølgelig også hives med ind som interessanter. Da jeg primært har stået for kontakt til sponsorer, kan jeg dog fortælle at der har været kontakt til et par stykker med relation til OpenSource - hvor vi fik et pænt nej tak. De største ressourcer, muligheder og interesser ligger klart hos kommercielle erhvervsdrivende virksomheder.

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Da jeg primært har stået for kontakt til sponsorer, kan jeg dog fortælle at der har været kontakt til et par stykker med relation til OpenSource - hvor vi fik et pænt nej tak. De største ressourcer, muligheder og interesser ligger klart hos kommercielle erhvervsdrivende virksomheder.

det er da lige lykedes mig at få sponsoreret en licens til Zend Studio ($195) af Zend (www.zend.com) - få dem der ikke ved det så er de hovedpersonerne bag bl.a. udviklingen af PHP5 (med Zend Engine 2.0)

t