Hey alle...
Nå, så slap jeg alligevel ikke for at skrive et længere indlæg i denne debat - typisk
Thomas Due siger det meget rammende: Det er ikke muligt at tilfredsstille alle dem der gerne vil deltage, hver dag. Og igen må jeg så gentage det jeg sagde sidste år: Vi er ca. 2-3 mennesker der har fundet på disse konkurrencer. Vi har FLERE gange efterspurgt forslag til konkurrencer, men vi har egentlig ikke rigtigt fået nogen. Jeg synes det virker så latterligt at brokke sig så vildt over noget, fordi man selv har været for "doven" til at gide have indflydelse på det. Jeg sagde det sidste år, og siger det så igen i år. Vi modtager allerede nu forslag til næste års konkurrencer, hvis nogen skulle være interesseret i at være konstruktive, før de brokker sig igen
>Det handler jo om hvorvidt man ville have en stor konkurrence deltagelse. Hvis det var problemet at der ikke var så mange udviklere der deltog, ville man nok ikke have valgt at gøre konkurrencen ASP-specifik. Man har derimod fra udv.dk's side valgt ikke at priotere over for brugerne, men at kunne vise nogle præmier frem.
Du har ret i at vi har gjort meget ud af at skaffe nogle fede præmier - vi har i grunden nok gjort mere for det end du kan forestille dig
. Det betyder dog ikke at der ikke kunne gøres mere. Jeg indrømmer gerne at vi ikke har spurgt en masse OpenSource-baserede firmaer om præmier. Jeg har egentlig ikke tænkt over det, men jeg forestiller mig måske også at de ikke er helt så interesserede som de mere kommercielle firmaer. Derudover kender jeg ikke lige nogen danske OpenSource firmaer (kan i hvert fald ikke kommme på nogen lige nu), og det er altså noget lettere at snakke med danske firmaer om dette, da det jo er et dansk site
Vi har i øvrigt haft en ganske pæn deltagelse i dag. Korrekt, den havde nok været en smule højere hvis fx PHP også havde været tilladt. Til gengæld har jeg oplevet noget jeg synes er vigtigere - det er nemlig min oplevelse at en del mennesker har lært noget nyt i dag. Der er nemlig en række personer som har valgt at bruge deres tid på noget andet end at brokke sig, og har sat sig ned for at lære ASP. Selv nogen af dem som jeg opfattede som hardcore PHP fans, har valgt at tage i mod udfordringen, og har brugt hele dagen på at lære ASP, så de kunne deltage i dagens konkurrence. Og det er jo netop hvad Udvikleren.dk handler om - at lære noget! Jeg tror helt sikkert at de fine præmier fra MS har gjort sit til at folk har gidet at bruge lidt ekstra tid på det. Hele dagen har der hersket en hektisk (men hyggelig!) stemning på #Udvikleren.dk. Folk har snakket ASP meget af tiden, og det er mit indtryk at folk faktisk har syntes at det har været rigtigt sjovt at lære noget nyt, også selvom de måske ikke er blevet hardcore ASP fans af det
Det blev så mit lange indlæg i DENNE debat. Jeg svarer gerne på flere spørgsmål, hvis der er flere
--
Mvh.
Kasper (TSW)
Webmaster