MS-only -- ARGG

Tags:    udvikleren.dk

Slemt nok at de har monopol på desktop-systemer - skal de nu også have det på konkurence her på udv !

that just kind of ruled out the whole "open source" thingy you know that, right?... !

synes det er lige fcsk'd nok... sad ellers og glædede mig til at jeg skulle deltage i konkurence her i weekenden hvor jeg har tid - men nææææ - MS-only ! der røg 2 års erfaring i PHP så (muligvis) dårligere ASP folk kan vinde...

snak om unfair konkurence !

32 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey folkens...

Jeg ville gerne give jer en masse gode argumenter for de 4 MS-only dage som vi har planlagt, fx det at Microsoft har været villige til at sponsere flottere og flere præmier end alle andre. Jeg tror dog hellere at jeg vil korte det ned til et enkelt og præcist statement: Skulle OpenSource communitiet have lyst til at sponsere præmier i samme stil, skal vi med _glæde_ lave 4 OpenSource-only dage :). Så kan i jo tænke lidt over den..

Btw Jesper, go' humor! ;)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hey folkens...

Jeg ville gerne give jer en masse gode argumenter for de 4 MS-only dage som vi har planlagt, fx det at Microsoft har været villige til at sponsere flottere og flere præmier end alle andre. Jeg tror dog hellere at jeg vil korte det ned til et enkelt og præcist statement: Skulle OpenSource communitiet have lyst til at sponsere præmier i samme stil, skal vi med _glæde_ lave 4 OpenSource-only dage :). Så kan i jo tænke lidt over den..

Btw Jesper, go' humor! ;)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det er fair nok i det Microsoft har sponsoreret præmierne, men mon ikke der ville være flere deltagere i konkurrencen, hvis det blev en php/asp konkurrence og præmien blot var nogle UP? Det tror jeg.

Jeg har glædet mig til weekenden hvor jeg har tid til at deltage i konkurrence, men jeg har valgt ikke at deltage dels pga. det udelukker php og fordi præmierne er totalt uinterressante, havde det bare været nogle UP.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Hvad så med de gange hvor en konkurrence har været web-baseret? Er det ikke unfair over for dem der udelukkende beskæftiger sig med application programmering.

Eller når det er programmer der skal udvikles. Er det ikke unfair over for web-designerne??

Der er 24 konkurrencer i denne omgang. Glæd jer hellere over at Kasper og Co overhovedet GIDER beskæftige sig med det, når de ikke får andet end brok halvdelen af tiden.

Vorherre bevares for en gang barnlig brok!

4 ud af 5 af konkurrencerne kan jeg ikke deltage i fordi jeg mangler tid, men jeg brokker mig ikke over det. Jeg glæder mig tværtimod til at se hvad andre får ud af, og så tænke over hvordan jeg ville have gjort det hvis jeg havde haft tiden.

Det er komplet umuligt at lave en konkurrence med fylde og indhold som rammer 100% af udviklererne her på sitet HVER ENESTE GANG!

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Jeg kan ikke lade være med at blande mig i denne tråd. Det var mig der tilbød Kasper & Co. en stribe "julegaver" til konkurrencen!

Fra min side var ønsket, at få nogen af jer PHP eksperter til at kigge på hvad vi (Microsoft) kan tilbyde på udviklingsmiljø-fronten. Lidt som en provokation - men mest som en opfordring til dialog på seriøst plan.

Desværre er der alt for mange misforståelser omkring Open Source efter min mening - og snakken ender altid i Open Source mod Microsoft.

Virkeligheden er at både ASP og ASP.NET er *gratis* blot man har en Windows licens (og hvem har ikke det ;-) ). Faktisk kan man også downloade vores gratis udviklingsmiljø WebMatrix på ASP.NET sitet (se http://www.asp.net/webmatrix/default.aspx?tabIndex=4&tabId=46). Det betyder altså at du gratis (hvis det er et kriterie der klinger i dine ører) kan komme i gang med Microsoft udvikling.

Der kan iøvrigt sagtens skrives Open Source projekter med begge disse værktøjer. Kig på f.eks. på sourceforge.net for beviser (søg på ASP.NET). www.gotdotnet.com hoster også community-workspaces med bla. ASP.NET som tema. Der bestemmer projektet iøvrigt selv hvilken type licens man ønsker at være under.

Anyway, det jeg egentlig kom for at sige var at jeg gerne vil slutte fred med jer. Og hvordan kan jeg bedst det? Jeg har lokket Kasper til at lave en ekstra jule-opgave - selvfølgelig med både UP samt gaver fra mig. Konkurrencen bliver åben for ALLE!

God jul,

Erik
(ansat som nørd i Microsoft)

Dvs faktisk ikke "gratis" men bare en del af windows... (som man manuelt skal hente ned) - og gratis er som sådan ikke drivkraften - men sikkerheden for overlevelse... hvis MS pludseligt (tvivler, men tænk over det) skulle gå konkurs - hvad gør du så med din ASP kode - der er ikke længere support/videreudvikling/fejlretning på servere eller sprog... der ved man at PHP/OpenSource vil fortsætte da det ikke kan gå konkurs og alle kan arbejde på det hvis de vil...

Det du siger er at alle gratis Windows programmer ikke længere er gratis, fordi de kræver Windows? Det er nok det største crap jeg længe har hørt :-)

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Slemt nok at de har monopol på desktop-systemer - skal de nu også have det på konkurence her på udv !

that just kind of ruled out the whole "open source" thingy you know that, right?... !

synes det er lige fcsk'd nok... sad ellers og glædede mig til at jeg skulle deltage i konkurence her i weekenden hvor jeg har tid - men nææææ - MS-only ! der røg 2 års erfaring i PHP så (muligvis) dårligere ASP folk kan vinde...

Sidste år var der kun UP som beløning i alle konkurrencerne. Den 24 blev der så trukket lod om nogle "rigtige" præmier, altså webhotel o.l. Så at få 4 ms-only dag betyder ikke noget for mig, når det nu er lykkedes at skaffe så mange gaver til de andre dage.

-------------------------------------------
Geek by nature
Linux by choise
---------Jesper aka Blackduck---------

Sidste år var der kun UP som beløning i alle konkurrencerne. Den 24 blev der så trukket lod om nogle "rigtige" præmier, altså webhotel o.l. Så at få 4 ms-only dag betyder ikke noget for mig, når det nu er lykkedes at skaffe så mange gaver til de andre dage.

Geek by nature
Linux by choise
---------Jesper aka Blackduck---------

selvfølgelig er gaverne rare - men man kunne godt lave den for alle - så kunne dem der ikke lavede det i ASP så baer "nøjes" med UP... bare for ikke at begrænse hvem der kan være med...

http://users.cybercity.dk/~dsl83609/ms.htm

:)

LOL

Jeg synes det er en fin nok idé med 4 mircosoft dage.
Der skal være noget for alle.
Du kan jo ikke regne med at alt kan have med php at gøre.

Jeg er så spændt hver dag til at komme hjem fra skole for at "åbne" min udvikleren.dk kalender at jeg ikke kan det er svært at følge med i timerne. Fed konkurrence. :D

MVH
Michael
www.storkie.dk

Jeg kunne ikke være mere enig!

t