Jeg kan ikke lade være med at blande mig i denne tråd. Det var mig der tilbød Kasper & Co. en stribe "julegaver" til konkurrencen!
Fra min side var ønsket, at få nogen af jer PHP eksperter til at kigge på hvad vi (Microsoft) kan tilbyde på udviklingsmiljø-fronten. Lidt som en provokation - men mest som en opfordring til dialog på seriøst plan.
Desværre er der alt for mange misforståelser omkring Open Source efter min mening - og snakken ender altid i Open Source mod Microsoft.
Virkeligheden er at både ASP og ASP.NET er *gratis* blot man har en Windows licens (og hvem har ikke det ;-) ). Faktisk kan man også downloade vores gratis udviklingsmiljø WebMatrix på ASP.NET sitet (se
http://www.asp.net/webmatrix/default.aspx?tabIndex=4&tabId=46). Det betyder altså at du gratis (hvis det er et kriterie der klinger i dine ører) kan komme i gang med Microsoft udvikling.
Der kan iøvrigt sagtens skrives Open Source projekter med begge disse værktøjer. Kig på f.eks. på sourceforge.net for beviser (søg på ASP.NET). www.gotdotnet.com hoster også community-workspaces med bla. ASP.NET som tema. Der bestemmer projektet iøvrigt selv hvilken type licens man ønsker at være under.
Anyway, det jeg egentlig kom for at sige var at jeg gerne vil slutte fred med jer. Og hvordan kan jeg bedst det? Jeg har lokket Kasper til at lave en ekstra jule-opgave - selvfølgelig med både UP samt gaver fra mig. Konkurrencen bliver åben for ALLE!
God jul,
Erik
(ansat som nørd i Microsoft)