Stærkt første kvartal for Dell

Tags:    it-nyheder

Dell var i topform i første kvartal, men koncernen nedtoner forventningerne til andet kvartal.

Sammenligner man alle dem jeg kender der har købt Dell, med alle dem der har haft problemer med den, får man at der er hardwarefejl på omkring 60% af de pc'er de spytter ud... En havde en defekt harddisk, en anden havde et skod batteri og endte med også at skulle have tasterturet skiftet ud.

Selv har jeg en Dell latitude bærbar, hvor skærmkortet har det med at fryse. Nogle gange blinker hele skærmen et kort øjeblik (til at leve med), mens hele skærmen andre gange bliver til én farve (blå, grøn og sort har jeg oplevet), som ikke ændrer sig før computeren genstarter.

Jeg venter stadig på support, så det kan stadig vise sig at problemet ikke er slemmere end en driveropdatering eller sådan noget. Men det lyder da som om Dell tjener en masse penge på ikke at teste deres computere godt nok, før de sender dem af sted!

// Lærenem er ham, der kan stille de rigtige spørgsmål til den rigtige person...

Af det vi har købt fra Dell her i huset, har der endnu ingen problemer været, lige fra laptop til desktop til et par printere. Deres service har også været fin nok - ville vi have haft bedre service, kunne vi have betalt for det, hvilket jeg synes er et glimrende koncept :). Så vidt jeg ved er de den 2. største producent af PC'ere (HP er vist stadig lidt større), så alt andet lige vil der jo ryge nogle computere med problemer ud også. Jeg synes i hvert fald ikke at det virker som om at Dell's stuff er mere fejllfyldt end hvad man kan købe i diverse computerbikse derude.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

t