CD-ROM drev bug

Tags:    delphi

Hej udviklere

Jeg er ved at (lære delphi) lave et program der viser info om CD'en i det på gældende drev og hvis det er en musik CD kan man afspille den.

Jeg har 2 cd-drev i min computer og hvis der sidder en musik cd i det første drev kan programmet godt afspille den, men hvis jeg putter den i drev 2 prøver den at afspille cd'en i drev 1.

Til afspilning af cd'en bruger jeg TMediaPlayer.

Men hvad skal værdi'en af TMediaPlayer's FileName være når man afspiller en CD?
DeviceType er sat til dtCDAudio

/Martin



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg ved er dette ikke et problem med Delphi, men med dig hardware.
hvis du åbner kabinettet vil du se at der går et Audokabel fra CD drev 1 til motherboarded, men intet fra cd drev 2. Derfor vil computeren altid forsøge at afspille audio fra cd drev1

Mvh,

Thomas Nielsen



Så vidt jeg ved er dette ikke et problem med Delphi, men med dig hardware.
hvis du åbner kabinettet vil du se at der går et Audokabel fra CD drev 1 til motherboarded, men intet fra cd drev 2. Derfor vil computeren altid forsøge at afspille audio fra cd drev1

Mvh,

Thomas Nielsen


Men hvis der ikke går noget lydkabel til lydkort/motherboard så ville jeg heller ikke afspille musik fra det drev, right?

men det kan jeg godt...

/Martin



Så vidt jeg ved er dette ikke et problem med Delphi, men med dig hardware.
hvis du åbner kabinettet vil du se at der går et Audokabel fra CD drev 1 til motherboarded, men intet fra cd drev 2. Derfor vil computeren altid forsøge at afspille audio fra cd drev1

Mvh,

Thomas Nielsen

Men hvis der ikke går noget lydkabel til lydkort/motherboard så ville jeg heller ikke afspille musik fra det drev, right?

men det kan jeg godt...

/Martin


På nogen Lydkort er der flere indgange til CD/DVD drev.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



t