Ændrer noget på en mdichild uden at gøre den til den aktive

Tags:    delphi

Hey allesammen,
Da jeg er igang med at lave en irc client skal jeg helst havde det sådan at programmet kan tilføje en linie til en mdichild uden at den bliver til den aktive og altså også den brugeren ser...
Se evt det her screenshot: www.kenman.h4f.dk/mirc.jpg
På screenshotet fra mIRC sker der noget i den anden chan (#jul.dk), mIRC adder linien men uden at jeg vælger den som den aktive chan.. (#udvikleren.dk er stadig den aktive)

Med venlig hilsen
Ken Christensen
Christensenken@hotmail.com
www.Kenman.tk



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kenman...

På screenshotet fra mIRC sker der noget i den anden chan (#jul.dk), mIRC adder linien men uden at jeg vælger den som den aktive chan.. (#udvikleren.dk er stadig den aktive)


Du kan løbe alle dine MDIChilds igennem. Du bør så have en måde at kende de forskellige childs på, det kunne fx være ved at gemme et ID på dem i Tag propertien for formen, eller måske navnet på kanalen i Hint propertien på formen. Når du har en måde at identificere de forskellige childs på, kan du så, når du vil skrive til en af dem, løbe alle Childs igennem via MainForm.MDIChilds, og så skrive til den rigtige, med noget i stil med: TNavnPaaMDIForm(MainForm.MdiChilds).Memo1.Lines.Add('Hejsa');

Det er dog ved at være lang tid siden jeg har brugt MDIChilds, men ovenstående er i hvert fald en måde at gøre det på :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster




t