Modulo i Pascal

Tags:    delphi

Hej!

Jeg skal ha' fremstillet en funktion i Pascal, som finder rest ved heltalsdivision, idet det sker ved gentaget subtraktion. Det skal selvfølgelig blive til et program som kan køres.
Et eksempel på division 19 med 5 giver jo resultatet 3 rest 4. Det er altså kun rest som programmet skal finde, efter man har indtastet 2 tal som skal divideres.

På forhånd tak!



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej!

Jeg skal ha' fremstillet en funktion i Pascal, som finder rest ved heltalsdivision, idet det sker ved gentaget subtraktion. Det skal selvfølgelig blive til et program som kan køres.
Et eksempel på division 19 med 5 giver jo resultatet 3 rest 4. Det er altså kun rest som programmet skal finde, efter man har indtastet 2 tal som skal divideres.

På forhånd tak!


Nemt.

i1:=19;
i2:=5;
rest := i1 mod i2;

//Her vil rest have værdien 4

/data



Hej!

Jeg skal ha' fremstillet en funktion i Pascal, som finder rest ved heltalsdivision, idet det sker ved gentaget subtraktion. Det skal selvfølgelig blive til et program som kan køres.
Et eksempel på division 19 med 5 giver jo resultatet 3 rest 4. Det er altså kun rest som programmet skal finde, efter man har indtastet 2 tal som skal divideres.

På forhånd tak!

Nemt.

i1:=19;
i2:=5;
rest := i1 mod i2;

//Her vil rest have værdien 4

/data


-------
Ja, men jeg skal altså lave mit eget funktionsprogram...uden at bruge "mod" i Pascal, og skal kunne finde den rest.
Så "mod"'s funktionvirkemåde skal "oversættes", og skrives i programmet, med division, gentagelse...og hvad der ellers er nødvendigt.

Håber nogen kan "knække" koden. På forhånd TAK!




Ja, men jeg skal altså lave mit eget funktionsprogram...uden at bruge "mod" i Pascal, og skal kunne finde den rest.
Så "mod"'s funktionvirkemåde skal "oversættes", og skrives i programmet, med division, gentagelse...og hvad der ellers er nødvendigt.

Håber nogen kan "knække" koden. På forhånd TAK!


Nåååh, jammen det kunne du jo bare have sagt. :)

Prøv

Vi vil finde a mod b:

while a >= b do
a := a-b;

Herefter er a=resten.




Ja, men jeg skal altså lave mit eget funktionsprogram...uden at bruge "mod" i Pascal, og skal kunne finde den rest.
Så "mod"'s funktionvirkemåde skal "oversættes", og skrives i programmet, med division, gentagelse...og hvad der ellers er nødvendigt.

Håber nogen kan "knække" koden. På forhånd TAK!

Nåååh, jammen det kunne du jo bare have sagt. :)

Prøv

Vi vil finde a mod b:

while a >= b do
a := a-b;

Herefter er a=resten.


--------------------------------------------------------

OK! Alt er ordnet, og programmet kører.




OK! Alt er ordnet, og programmet kører.


Så luk venligst tråden og uddel pointene.




t