Simpelt program

Tags:    delphi

Jeg vil gerne have en af jer til at lave et simpelt program til mig

Jeg skal bruge det til min hjemmeside, når man skal downloade noget

forklaring

En der klikker på et link, så programmet åbner...( det laver jeg )
det program begynder så at downloade en fil som står i command altså fx "program.exe filnavn", "filnavn" skal så udskiftes med fx "http://side.dk/lars.zip"; og når programmet har downloadet filen skal programmet åbne filen

når programmet downloader skal der stå "vent venligst..." og nede under skal der stå "Downloade [filnavn]"

spørg hvis der er noget i ikke lige forstår

mvh.
Lasse Espeholt
webmaster for espeholt.dk - under opbygning



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skal den bare downlaode filen lars.zip, eller den parametre der kommer efter .exe?

Ken Christensen
Kenman@Macrotech.dk
www.kenman.tk
www.macrotech.dk



Skal den bare downlaode filen lars.zip, eller den parametre der kommer efter .exe?

Ken Christensen
Kenman@Macrotech.dk
www.kenman.tk
www.macrotech.dk


det der kommer efter exe

jeg ved det kan lade sig gøre, jeg kan lave det i vb men det skal jo bruge alle de skod dll´er
mvh.
Lasse Espeholt
webmaster for espeholt.dk



Skal den bare downlaode filen lars.zip, eller den parametre der kommer efter .exe?

Ken Christensen
Kenman@Macrotech.dk
www.kenman.tk
www.macrotech.dk

det der kommer efter exe

jeg ved det kan lade sig gøre, jeg kan lave det i vb men det skal jo bruge alle de skod dll´er
mvh.
Lasse Espeholt
webmaster for espeholt.dk


Hejsa.
Kender ikke så meget til Delphi .. men der er jo nok et Socket eller HttpRequest object af en slags du kan bruge til at komme i kontakt med nettet.
Er det et socket så åbner du bare port 80 på den server der er angivet i parameteret (her side.dk) og sender linen "GET /lars.zip" .. og så kommer det hele flydende af sig selv .. pröv med en telnet til at se hvad der sker fx.

Er problemet ikke det men at få fat i argumenter i et program fra programstart .. så kan jeg ikke hjælpe .... kun hvis du vil overveje at lave det i Java, c/c++ eller noget andet istedet for Delphi :)



Jeg lukker



t