Microsoft laver eget fildelingsprogram

Tags:    it-nyheder

Softwaregiganten Microsoft er i øjeblikket ved at teste et fildelingsprogram, der eftersigende skulle være bedre end de andre på markedet.

Det ville jo også være surt hvis man selv mente at ens eget produkt var ringere end de andre.

Men det nye ved Microsofts program er, at hver eneste del af filen indeholder »DNA'et« for den samlede fil. Det sker ved, at filstykkerne ved en server bliver kodet med en speciel algoritme, før de bliver distribueret. På den måde indeholder hver eneste kodede filstykke information om alle de andre stumper af filen, så brugerne ikke behøver at samle hver eneste del for at samle hele filen.

Nogen der kan forklare overstående nærmere? Sådan som ComOn skriver det, adskiller det sig ikke fra Bittortent?

Derudover er Microsofts fildelingsprogram heller ikke afhængig af centrale servere, da Avalanche-klienterne på de enkelte computere automatisk deler filerne imellem brugerne.

Det kunne også være sjovt at høre mere om. Hvordan kan en klient finde en anden, uden at få en ip adresse?

Derudover er Microsofts fildelingsprogram heller ikke afhængig af centrale servere, da Avalanche-klienterne på de enkelte computere automatisk deler filerne imellem brugerne.

Det kunne også være sjovt at høre mere om. Hvordan kan en klient finde en anden, uden at få en ip adresse?

de pinger da bare alle porte på alle ip'ere :D

kan det tage så lang tid at scanne 281474976710656 porte? :)

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

de pinger da bare alle porte på alle ip'ere :D

kan det tage så lang tid at scanne 281474976710656 porte? :)

Ja, det er også den eneste metode jeg kunne komme på. Men der er naturligvis ikke praksis muligt. Der må være en eller anden central ting der kan fortælle hvem man kan downloade/uploade fra.

Jeg kunne forestille mig at alle de klienter der kommer ud indeholder en liste over en slags "default" klienter. Hver gang der er en klient der kobler sig på en af disse default klienter fortæller den sin ip adresse, så alle dem der kobler på derefter får alle default samt den ip fra den der lige koblede på. Således indeholder alle klienter en liste over kendte klienter, som de så deler med alle dem der kobler på dem, det er den måde jeg ville lave det på...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Kunne det ikke tænktes MS passport skulle benyttes til dette ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Kunne det ikke tænktes MS passport skulle benyttes til dette ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Hvad bruger de ikke passport til. Så det er det sikkert. Ikke at der er noget galt med det. Det er faktisk ert smart.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Jeg kunne forestille mig at alle de klienter der kommer ud indeholder en liste over en slags "default" klienter. Hver gang der er en klient der kobler sig på en af disse default klienter fortæller den sin ip adresse, så alle dem der kobler på derefter får alle default samt den ip fra den der lige koblede på. Således indeholder alle klienter en liste over kendte klienter, som de så deler med alle dem der kobler på dem, det er den måde jeg ville lave det på...

Hvis alle får en liste over nogle default klienter, kommer disse default klienter så ikke til at fungere som centrale servere? Netværket vil jo ikke fungere uden dem.

t