Vise aktivitet på harddisken

Tags:    delphi

User
Bruger #535 @ 11.10.02 12:00
Kan man ikke i delphi lave en måler der viser om der er aktivitet på harddisken?? Jeg havde tænkt mig noget lignende to process bare hvor den ene indikere læse og den ande skrive aktiviteten. Men hvordan gøres det???

Mvh
Jesper



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan man ikke i delphi lave en måler der viser om der er aktivitet på harddisken?? Jeg havde tænkt mig noget lignende to process bare hvor den ene indikere læse og den ande skrive aktiviteten. Men hvordan gøres det???


Windows sender jo nogle beskeder hver gang der bliver rodet på disken og det burde vel være muligt at lave et systemwide hook der opfanger dem på en eller anden måde. Men hvad med bare at bruge et eksisterende program i stedet? Du kan finde et på http://www.systeminternals.com/ntw2k/freeware/diskmon.shtml som er gratis. De har bl.a. også lavet en FileMonitor, hvor sourcen er frit tilgængelig så den kunne du måske prøve at kigge på og få nogle ideer selvom det er lavet i c++.



Kan man ikke i delphi lave en måler der viser om der er aktivitet på harddisken?? Jeg havde tænkt mig noget lignende to process bare hvor den ene indikere læse og den ande skrive aktiviteten. Men hvordan gøres det???

Mvh
Jesper



Jo det burde kunne gøres men du bliver nød til at finde på
noget sådan at proget. ikke laver noget aktivitet på HD'en
kun andre filer.


MVH.

Computerfreak.



User
Bruger #535 @ 11.10.02 13:53
men du bliver nød til at finde på
noget sådan at proget. ikke laver noget aktivitet på HD'en
kun andre filer.


Det er ikke nødvendigt. For det jeg skal bruge den til er at se om computeren fryser fast. I stedet for at skulle kigge ned på kabinettet, for det står ikke lig ved siden af skrivebordet
Mvh
Jesper



User
Bruger #535 @ 11.10.02 18:01
Er der ikke nogen simpel måde at gøre det på? Kan det ikke gøre med en if sætning? Der må da være en mere simpel måde at gøre det på.
Mvh
Jesper



t