Læse

Tags:    delphi

F.eks hvordan læser man Diabl II save games ??? Det behøver ikke lige være det, men kunne også være et andet kodet sprog !

Med venlig hilsen Frede_Manden



Du kan prøve at læse den file du gerne vil læse med en HEX - editor. Dette kan mange gange løse ens problem med hvordan man skal læse noget.

Diablo II filer kan godt være kodet, men mener ikke de var det. Tror nok jeg har laved noget lusk med dem en gang (måske var et diablo 1).....

opskrift :
1. Læs filen med en hex edtor
2. Udskriv koden i ren hex (evt. med linie nr)
3. Udskriv koden i forskellige formater i editoren (evt. med linie nr)
4. Udskriv koden som tekst (evt. med linie nr)
5. Samlign de forskellige udskrifter (kan godt være lidt svært. Brug evt en lommeregner til hjælp. til at omregne til dec og evt. ask... )
Ved samligning lægges vægt på forskelle og sammen fald. Gem noget fra spillet hvor du kender alle paremetre. Energi, klasse mm (alt sammet)

Led efter disse ting i koden


6. opskriv alle de regler du har fundet.
7. Lav et program over disse regeler og indsæt dette i det program du vil bruge til at oprette en ny figur (spiller) eller hvad du har lyst til at bruge det til.

Håber det gav dig en ide

Janus





Du kan prøve at læse den file du gerne vil læse med en HEX - editor. Dette kan mange gange løse ens problem med hvordan man skal læse noget.

Diablo II filer kan godt være kodet, men mener ikke de var det. Tror nok jeg har laved noget lusk med dem en gang (måske var et diablo 1).....

opskrift :
1. Læs filen med en hex edtor
2. Udskriv koden i ren hex (evt. med linie nr)
3. Udskriv koden i forskellige formater i editoren (evt. med linie nr)
4. Udskriv koden som tekst (evt. med linie nr)
5. Samlign de forskellige udskrifter (kan godt være lidt svært. Brug evt en lommeregner til hjælp. til at omregne til dec og evt. ask... )
Ved samligning lægges vægt på forskelle og sammen fald. Gem noget fra spillet hvor du kender alle paremetre. Energi, klasse mm (alt sammet)

Led efter disse ting i koden


6. opskriv alle de regler du har fundet.


7. Lav et program over disse regeler og indsæt dette i det program du vil bruge til at oprette en ny figur (spiller) eller hvad du har lyst til at bruge det til.

Håber det gav dig en ide

Janus




Hvordan udskriver man de forkskellige ting i programmet ??
Og hvordan omregner man ???
Med venlig hilsen Frede_Manden





t