SYSTEM.PAS

Tags:    delphi

Jeg er ved at "opdage" Delphi 4, men støder på det problem at jeg får en errormessage som siger "Fatal error: File not found: system.pas hvergang jeg prøver at køre noget jeg har lavet.
Filen ligger på computeren, men åbenbart ikke hvor den skal. Du kan se fejlen på www.taj-web.dk/hulk.jpg.
Kan nogen sige mig hvor denne fil skal ligge? Der er tilsyneladende gået kuk i den under installationen. ( Jeg har afinstalleret og geninstalleret et par gange, men uden at det flytter noget ).
Et andet problem er at hjælp-filen tilsyneladende heller ikke ligger det rette sted. Den ligger også på maskinen, og jeg kan åbne den manuelt, men det er jo noget besværligt, og den kontekstbaserede hjælp-funktion duer jo heller ikke. Hvis nogen kender svaret så - please help!!!

/TAJ



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Taj,

Prøv at gå op i Tools - enviroment options - libary.
Tilføj stien til filen.
Så burde det virke :D


Med venlig hilsen
Ken Christensen
Christensenken@hotmail.com
www.Kenman.tk



Jeg kunne forestille mig at det er fordi filen ikke er rigtig installeret i pakken. Ligesom komponenter skal integreres i forskellige pakker skal uses-unit'erne også det. Gør det ved at åbne en af pakkerne og tilføje systempas til den. Hvis Delphi siger at filen allerede er i en anden pakke, så er problemet ikke det her ihvertfald.

Mark H. Jensen
mouzulu@hotmai.com
www.freewebs.com/mhj/



t