Hente online informationer !

Tags:    delphi

Nogen der ved hvordan man laver en forbindelse til en access database som ligger på internettet?

Med venlig hilsen Frede_Manden



Nogen der ved hvordan man laver en forbindelse til en access database som ligger på internettet?

Med venlig hilsen Frede_Manden

henter den :D?
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???



Nogen der ved hvordan man laver en forbindelse til en access database som ligger på internettet?


Så skal du til at rode dig ud i noget client/server halløj. Access understøtter ikke tcp/ip forbindelser...

Du kan bruge f.eks. Firebird/InterBase eller MySQL i stedet hvis du ikke vil til at rode med client/server ting.




henter den :D?

jeg undskylder for et meget useriøst svar !
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???



Nogen der ved hvordan man laver en forbindelse til en access database som ligger på internettet?


Så skal du til at rode dig ud i noget client/server halløj. Access understøtter ikke tcp/ip forbindelser...

Du kan bruge f.eks. Firebird/InterBase eller MySQL i stedet hvis du ikke vil til at rode med client/server ting.



Hvad hedder det i delhpi (IDE) ??

Med venlig hilsen Frede_Manden






Så skal du til at rode dig ud i noget client/server halløj. Access understøtter ikke tcp/ip forbindelser...

Du kan bruge f.eks. Firebird/InterBase eller MySQL i stedet hvis du ikke vil til at rode med client/server ting.


Hvad hedder det i delhpi (IDE) ??


Du kan finde nogle komponenter til at oprette en forbindelse til Firebird og Interbase på Component Palette-dimsen, hvis du valgte at installere Interbase under installation af Delphi. Hvis du ikke har de komponenter (fanbladene hedder i øvrigt alle 3 noget med InterBase) så opret dig som bruger på Borlands community sider (det er gratis) og find IBX komponenten. Det er en open source videreudvikling af de komponenter der normalt følger med Delphi. Hvis du ikke har Interbase installeret kan du enten hente version6, som er gratis og open source, fra borlands hjemmeside eller du kan hente Firebird fra http://firebird.sourceforge.net/ som er en videreudvikling af open source udgaven af Interbase. Du bør også smutte forbi www.upscene.com og hente demo udgaven af deres Interbase Workbench hvis du ikke er den store haj til at oprette databaser og tabeller gennem ren sql.

MySQL ka du hente fra www.mysql.org og jeg mener du kan bruge dbExpress komponenterne til at oprette en forbindelse til den. Ellers kan en søgning på google sikkert finde nogle komponenter der kan bruges.



t