Ny Google-funktion kun til Mozilla-browsere

Tags:    it-nyheder

En ny funktion i Google der gør søgningen hurtigere virker kun på Mozillas browsere.

Nice :D.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Hehe,

jeg må sige der skal lidt til at imponere Mozillafolket :) - tænk over det engang, hvad vil den cache??

Eftersom den cacher lokalt, så er det vel åbenlyst at det er allerede udførte søgninger og der må jeg indrømme, at min klappen i hænderne stopper! :)

1: Google ca. 0,1 sekund om at gennemføre en søgning
2: Jeg vil vædde med, at en søgning igennem 100 allerede cachede søgninger nok kommer til at tage bare lidt længere tid, end mig, autocomplete og google(på FF eller IE) at udføre den samme søgning i det helt nye og ultrasmarte salgstrick som de er igang med at fyre af! :) ...

Men ret mig hvis jeg tager fejl i mine antagelser om lokal caching, autocomplete eller andre FF/IE relaterede fejl der måtte være! :)

Casper

Hehe,

jeg må sige der skal lidt til at imponere Mozillafolket :) - tænk over det engang, hvad vil den cache??

Eftersom den cacher lokalt, så er det vel åbenlyst at det er allerede udførte søgninger og der må jeg indrømme, at min klappen i hænderne stopper! :)

2: Jeg vil vædde med, at en søgning igennem 100 allerede cachede søgninger nok kommer til at tage bare lidt længere tid, end mig, autocomplete og google(på FF eller IE) at udføre den samme søgning i det helt nye og ultrasmarte salgstrick som de er igang med at fyre af! :) ...

Men ret mig hvis jeg tager fejl i mine antagelser om lokal caching, autocomplete eller andre FF/IE relaterede fejl der måtte være! :)

Casper

Casper så vidt jeg har forstået virker det ved følgende:

Du søger efter noget og når du har søgt så begynder google at cache de øverste søgninger, så når du klikker på dem så er de allerede preloadet. Hvornår den så sletter denne cache ved jeg ikke men det er efter sigende sådan jeg vil mene den virker..

Jeg synes personligt at hvis det er sådan det virker, så er det ret fedt :D I forhold til at jeg har 3,5 gb ledig til cache på mit c: ;)

- Vi lever mens vi lærer, ikke omvendt -

[Redigeret d. 31/03-05 23:22:53 af Lasse Staal]

Hehe,

Casper

Casper så vidt jeg har forstået virker det ved følgende:

Du søger efter noget og når du har søgt så begynder google at cache de øverste søgninger, så når du klikker på dem så er de allerede preloadet. Hvornår den så sletter denne cache ved jeg ikke men det er efter sigende sådan jeg vil mene den virker..

Jeg synes personligt at hvis det er sådan det virker, så er det ret fedt :D I forhold til at jeg har 3,5 gb ledig til cache på mit c: ;)

[Redigeret d. 31/03-05 23:22:53 af Lasse Staal]

Nu er det jo ikke altid at det er de øverste søgninger som er reale.

-Thomas

Her kigget lidt på google, og jeg tror det er <link rel="prefetch" href="bla bla"> de bruger. Det er bare de færreste gange det står der... så det må betyde det er sjældent de cacher siderne. Og hvilken forskel gør det, hvis de alligevel sjældent bruger det?

Nej det er rigtigt det er sjældent det er de første resultater du søger efter hvis du søger efter "bil"

Men hvis du søger efter "soundblaster audigy 2 value driver" så er resultaterne få, og så er precaching smart da du kan spare lidt tid hvis du har en hurtig forbindelse.

Mvh
Lasse

Hmm,

nu har jeg læst mig lidt frem til det, og det er sådan set "bare" precaching af sider i baggrunden. Det minder mig om "gamle dage", hvis de da findes - hvor man kunne få programmer til NS og IE som kunne hente links og undersider ned i forvejen - det blev da ingen succes.

Jeg mener stadig det er et billigt salgstrick, men hvis der er folk som kan spare uvudérlige nanosekunder på at FF lige cacher siden istedet for, at jeg skal vente 1 sekund på jeg har suget siden, så er det da fint :) hehe...

Casper

t