TFileListBox

Tags:    delphi

Hej jeg leder efter et komponent der kan vise filer i en bestemt mappe, lige som TFileListBox, dog skal ikonerne være det samme som i ShellListView og Mask propertyen skal virke bedre end den gør i TFileListBox.

Det der menes med at virke bedre er at hvis du taster *.htm; *.php i Mask så er det kun filer der ender på htm der bliver vist, php filerne bliver ikke taget med, et godt alternativ til det komponent jeg eftersøger er TJanFileListBox, men der er den udvidet "Mask" property ikke med. Håber at der er nogle der kender et komponent der kan gøre hvad det er jeg eftersøger.

Mvh
Kaare



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #623 @ 14.10.02 15:41
Nu hved jeg ikke hvilken version af delphi du bruger, men i delphi 6 personal, er der under TFileListBox noget der hedder 'Show Glyph', som sætter iconer/glyph ind.

Med hensyn til dit problem med filtyperne, mener jeg at det virker bedre med en TFilterComboBox.

Håber at du kan bruge min hjælp.



Nu hved jeg ikke hvilken version af delphi du bruger, men i delphi 6 personal, er der under TFileListBox noget der hedder 'Show Glyph', som sætter iconer/glyph ind.

Hvis du prøver det så vil det ikke give de samme ikoner som hvis du bruger Shell

Med hensyn til dit problem med filtyperne, mener jeg at det virker bedre med en TFilterComboBox.

Forkert ;-)

Håber at du kan bruge min hjælp.

Hmmmmm

Mvh
Kaare



Lukker



t