Nokia afviser Firefox-rygter

Tags:    it-nyheder

Nokia afviser rygter om, at man skulle have planer om at overføre 55.000 computere fra Internet Explorer til Firefox-browseren.

Nokia afviser rygter om, at man skulle have planer om at overføre 55.000 computere fra Internet Explorer til Firefox-browseren.

Ellers synd, det kunne have været godt vist nogle af de store firmaer også gik opensource vejen.

Læste lige i avisen idag at mange firmaer ikke skifter til firefox pga. flere hjemmesider er designed direkte til Internet Explorer.
Og at det skulle være besværgligt.

1. Besværgligt ? det er da ikke spor besværgligt at installere firefox

2. Jep nogle sider er direkte designe til Internet Explorer, men man behøve ikke at afinstaællere Internet Explorer for at bruge firfox så kan man bare skifte i de få tilfælde at firefox ikke kan klare det.

3. jeg har oplevet specielt at firefox er bedre til at lode hjemmesider i windows 2000

f.esk kan internetexplore ikke gå på outlock webmailinterface i winows 200 mesn firefox fint klare det.

4. firefox er generelt mere sikker og viser ikke alle de irreterende popup.

En lille kommentar til 1'eren:

Nu er det ikke svært at installere firefox på sin egen computer, men med 55.000 computere, hvor lang tid tager det så ikke? Med mindre der findes værktøjer som kan automatisere processen, så er det en mere eller mindre uoverskuelig opgave at skulle løse. Det er især det største problem tror jeg når folk ikke installerer noget som ikke er MS, fordi det mangler værktøjer så skalering ikke er et problem.

Casper

En lille kommentar til 1'eren:

Nu er det ikke svært at installere firefox på sin egen computer, men med 55.000 computere, hvor lang tid tager det så ikke? Med mindre der findes værktøjer som kan automatisere processen, så er det en mere eller mindre uoverskuelig opgave at skulle løse. Det er især det største problem tror jeg når folk ikke installerer noget som ikke er MS, fordi det mangler værktøjer så skalering ikke er et problem.

Casper

Det er selvføgelig rigtig, men det er jeg også ret sikkert på der gør (om ikke andet kan det udvikles :)) og hvis man f.esk køre et windows nt/2000/2004 domain server client system kan man sørger for at windows næste gang den start henter og installere firefox setup.

det kræver så godt nok lidt fra brugerns side (tror jeg), ved ikke om firefox kan installere uden spørgsmål.

-Thomas

Ja Firefox er jo en god browser. Der er kun en ting der irriterer mig med den....JAVA! Jeg oplever alt for tit firefox går ned hvis man kommer forbi en side med noget slamkodet java!

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

t