EU kræver navneændring til ny Windows

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
EU mener, at Microsofts valg af navn til den nye version af Windows uden Media Player frastøder kunderne. Derfor må Microsoft nu se sig om efter et nyt navn.

"Den nye udgave har fået navnet ”Windows XP Reduced Media Edition”,"

Haha, det synes jeg sgu ellers er ganske god humor! Kan godt forstå at Microsoft forsøger at køre lidt plat på den dom :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det er da også et smålamt navn...jeg synes det får det til at lyde som om de tuder over at deres mediaplyaer ikke må være med.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

>Det er da også et smålamt navn...jeg synes det får det til at lyde som om de tuder over at deres mediaplyaer ikke må være med.

Det er sørme ikke meget Microsoft må for tiden, lader det til. De må ikke selv bestemme hvad deres OS udkommer sammen med, de må faktisk ikke engang bestemme hvad deres OS hedder. Om det er et lamt navn eller ej må da for pokker være op til dem selv? Faktisk synes jeg at det er et meget sandfærdigt navn :)

Jeg kan godt forstå at EU synes at det er lidt af en hån mod deres dom, men imo fortjener den dom så heller ikke andet!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

[Redigeret d. 01/02-05 21:40:42 af Kasper (TSW)]

De skulle hellere dømme Microsoft til at gøre det _muligt_ at fjerne alle disse "added value" elementer (Movie Maker, Media Player, IE, etc.), så er jeg som sådan ligeglad med om det er bundled. Jeg vil bare kunne fjerne skidtet igen (og så kan de kalde det "Windows XP Get Rich Now Edition" for all I care).
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

De skulle hellere dømme Microsoft til at gøre det _muligt_ at fjerne alle disse "added value"

WHAT??? Jeg troede netop EU havde befalet MS at gøre dette muligt?

[Redigeret d. 02/02-05 14:31:21 af Jesper Mikkelsen]

WHAT??? Jeg troede netop EU havde befalet MS at gøre dette muligt?

Nej, EU har tvunget Microsoft til at lancere en udgave uden Media Player, _kun_ uden Media Player.
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

Jeg kan godt forstå at EU synes at det er lidt af en hån mod deres dom, men imo fortjener den dom så heller ikke andet!

Her er jeg altså nødt til at erklære mig fuldstændig uenig! Det er ikke i orden hvis MS bruger et af deres produkters popularitet til at fremTVINGE brugen af deres andre produkter.

Nej, EU har tvunget Microsoft til at lancere en udgave uden Media Player, _kun_ uden Media Player.

Det kan vel være fuldstændigt ligegyldigt. Resultatet er det samme. Brugeren får valget.

"to preserve choice and innovation"

>Her er jeg altså nødt til at erklære mig fuldstændig uenig! Det er ikke i orden hvis MS bruger et af deres produkters popularitet til at fremTVINGE brugen af deres andre produkter.

Jeg har brugt Windows i omkring 10 år, og har brugt WMP omkring 10 gange - hvornår er det lige præcis du mener at MS har TVUNGET mig til at bruge WMP? :)

Jeg er i øvrigt mere eller mindre enig med Troels. Jeg hælder stadig til at man selv bestemmer hvad helvede man bundler sammen med sit OS, men det er almen fornuft at brugeren også bør kunne fjerne disse ting igen.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Nu kan jeg ikke sige at jeg er den store musiklytter. Jeg har da heller ikke brugt WMP ret meget, men det er fordi jeg stort set ikke bruger en media player :). Jeg generaliserer måske også for meget, fordi jeg sammenligner dette med browserområdet. Tag fx de udmærkede programmer: Word, MSN Messenger og selv Windows startmenuen. Selvom MSIE ikke er min standardbrowser, kan disse forskellige programmer finde på at gennemtvinge at links til internettet åbnes i MSIE. Jeg tillader mig derved at antage at MS bruger de samme "forretningsmetoder" når det gælder media players. Jeg tror på at en Windowsudgave uden de favoriserede programmer vil kunne bremse favoriseringen, og give mig (brugeren) valget om hvilket program der skal bruges til at åbne hvad.

Det kan vel være fuldstændigt ligegyldigt. Resultatet er det samme. Brugeren får valget.

Nej? Hvis jeg er ejeren af en "normal" udgave af Windows XP, skal jeg ud og bruge penge på at købe en ny version.
Som Troels har gjort mig opmærksom på, er det kun en "Media Player fri" version der skal laves. Men der er jo mange andre programmer, hvor de samme argumenter for fjernelsen af Media Player kan opstilles.

Men det jeg er mest irriterede over er, at jeg havde forventet at kunne fjerne alt det MS software der kommer med Windows. Ikke bare muligheden for at _købe_ en version uden WMP.

[Redigeret d. 02/02-05 18:15:34 af Jesper Mikkelsen]

<< < 12 > >>
t