Microsoft frigiver halv Windows til fuld pris

Tags:    it-nyheder

I morgen kommer Microsofts amputerede udgave af Windows XP uden firmaets egen medieafspiller på gaden. Men softwarefirmaet har ikke tænkt sig at gøre meget for at markedsføre den nye version.

I morgen kommer Microsofts amputerede udgave af Windows XP uden firmaets egen medieafspiller på gaden. Men softwarefirmaet har ikke tænkt sig at gøre meget for at markedsføre den nye version.

og hvorfor skulle de også det?

Casper

Det er altså ikke en "halv Windows," med mindre Media Player virkelig er integreret i styresystemet. Ydermere kan jeg ikke helt se hvorfor de skulle sælge denne udgave billigere (selvom det da ville være rart). Nu og da er ComON bare for sløsede.
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

>Det er altså ikke en "halv Windows," med mindre Media Player virkelig er integreret i styresystemet.

Nej det virker som en ret ringe beskrivelse.

>Ydermere kan jeg ikke helt se hvorfor de skulle sælge denne udgave billigere (selvom det da ville være rart).

Næh, det ville jeg dælme heller ikke gøre hvis jeg var MS :). I det hele taget synes jeg at EU's dom kommer til at fremstå som en joke på den her måde - hvilken bruger vil betale samme pris for et OS med mindre funktionalitet? Selvom jeg så godt som aldrig bruger Windows Media Player, ville jeg da til hver en tid købe den version hvor det fulgte med. Jeg tror godt lige at jeg kan overkomme at hente Winamp selv og installere den, og samtidig gøre den til min foretrukne medieafspiller. Jeg føler sgu ærlig talt ikke at jeg får WMP påduttet, bare fordi det bliver installeret sammen med Windows.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg føler sgu ærlig talt ikke at jeg får WMP påduttet, bare fordi det bliver installeret sammen med Windows.

Nej, for du ved hvad du skal gøre for at få noget nyt. For fx min mor og søster, er der kun wmp, de ved ikke hvad winamp er, og gider ikke bekymre sig om at finde noget andet end wmp, når de nu har noget der virker.

ada,
Køb en zebra - og kald den plet

>Nej, for du ved hvad du skal gøre for at få noget nyt. For fx min mor og søster, er der kun wmp, de ved ikke hvad winamp er, og gider ikke bekymre sig om at finde noget andet end wmp, når de nu har noget der virker.

At de ikke ønsker at prøve noget nyt kan vel aldrig være Microsofts skyld? Derudover er WMP da vist ikke en vildt dårlig afspiller (jeg bruger den som sagt ikke selv), så hvad er der så forfærdeligt ved at de ikke finder en anden afspiller? Hvis de bliver utilfreds med den, finder de noget nyt (kan de ikke det, kan de jo nok få hjælp til det), ellers så lever de lykkeligt videre med WMP :). Det er jo trods alt et gratis produkt, da det følger med Windows, så de mister jo altså ikke det store ved at droppe det og finde noget andet.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det er jo trods alt et gratis produkt, da det følger med Windows, så de mister jo altså ikke det store ved at droppe det og finde noget andet.

er det ikke det er kernen i det hele. at det er unfair konkurence, for hvis det var winamp der var med, ville folk bare bruge det. nu bruger de wmp, og det er synd for de ander
:-)

adam

er det ikke det er kernen i det hele. at det er unfair konkurence, for hvis det var winamp der var med, ville folk bare bruge det. nu bruger de wmp, og det er synd for de ander
:-)

adam

syns ik det er synd for nogle at de bruger wmp - tænk nu hvis de finder sig tilpas i wmp og ikke bryder sig særlig meget om winamp...

Casper

>syns ik det er synd for nogle at de bruger wmp - tænk nu hvis de finder sig tilpas i wmp og ikke bryder sig særlig meget om winamp...

Præcis, det er også min holdning. Jeg synes at Real Media, eller hvad de nu hedder, laver noget rigtigt lorte software, som jeg meget nødigt vil have på min PC. Det lader til at andre synes det samme, siden de var nødt til at sagsøge MS for at tjene nogle penge. Jeg synes det er super tyndt :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg synes at Real Media, eller hvad de nu hedder, laver noget rigtigt lorte software, som jeg meget nødigt vil have på min PC. Det lader til at andre synes det samme, siden de var nødt til at sagsøge MS for at tjene nogle penge.

Jep, deres software er noget af det dårligste lort. Det eneste det kan bruges til er at spille deres eget format, men eftersom wmp _ikke_ kan spille .ram (eller hvad de nu hedder), er det grimt at kalde MS for unfair.

Derudover er "nyheden" et dårligt journalistarbejde fra common.

t