Bill Gates: Open source-tilhængere er moderne kommunister

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
I et interview har Microsoft-stifter Bill Gates sammenlignet tilhængere af alternative licensmodeller med kommunister.

De tjener jo ikke penge ulovligt, hvis man altså ser bort fra EF-domstolens seneste tåbelige dom over MS.

De færreste har gjort noget ulovligt, hvis man ser bort fra domstolenes afgørelser ;)

Hvis du mener jeg med mit tidligere indlæg har sagt, at Microsoft ikke må tjene penge, fik jeg ikke udtrykket mig klart nok. Naturligvis må Microsoft tjene alle de penge de kan. Det var bare en dårlig "joke", fordi bill's kommentar ingen mening gav :)

[Redigeret d. 10/01-05 22:53:30 af Jesper Mikkelsen]

De tjener jo ikke penge ulovligt, hvis man altså ser bort fra EF-domstolens seneste tåbelige dom over MS.

De færreste har gjort noget ulovligt, hvis man ser bort fra domstolenes afgørelser ;)

Hvis du mener jeg med mit tidligere indlæg har sagt, at Microsoft ikke må tjene penge, fik jeg ikke udtrykket mig klart nok. Naturligvis må Microsoft tjene alle de penge de kan. Det var bare en dårlig "joke", fordi bill's kommentar ingen mening gav :)

[Redigeret d. 10/01-05 22:53:30 af Jesper Mikkelsen]

Din kommentar gav nu mindre mening end Gates', idet du siger at han/MS er ligeså kommunistisk. Havde det været kommunistisk ville han ikke tjene fedt på det.

Jeg synes det er godt med folk som Gates. Og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor faaaaa'en man ikk må smide en ekstra pakke med i købet(IE og WMP). Det ville være ligesom at alle andre programmer, såsom messengere o.l, ikke måtte have forskellige indbyggede services, (SMS og andet).
Helt ærligt.. Jeg synes den dog er noget plat. Hvis nogle firmaer ikke kan få deres varer "ud", så er det sgu da deres problem.. det kan ikke passe at MS skal gå ud og direkte sætte gearet ned.. bare så nogle firmaer kan følge med! Vær med i kapløbet eller SKRID!

:)

Så vidt jeg ved går kommunisme ud på at dele frit og ligeligt/efter behov. Det er da en smuk ideologi, hvis man ellers kan ungdå de korrupte ledere osv, der har ødelagt det, de gange man har forsøgt at indføre det.

At open source folk generelt er kommunister passer sikkert meget goddt, da de som regel deler informationer og programmer ret frit. Jeg vil ikke umiddelbart rynke på næsen af at blive kaldt kommunist - tværtimod.

Hvad er det der har fået folk til at mene at kommunisme er så slemt at det kan bruges som skældsord? Helt seriøst, jeg kunne godt tænke mig at vide det.
--
Thus, I conclude

Og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor faaaaa'en man ikk må smide en ekstra pakke med i købet(IE og WMP).

Det må de også godt. De må bare ikke tvinge brugeren til at bruge IE og WMP som de gør nu, bare fordi de har valgt Windows. Tag fx MSN Messenger. Den åbner mange hjemmesider i IE, også selvom dette ikke er standardbrowseren. Det er at gøre livet surt for fx FF brugere med vilje, så de hver gang skal kopiere adressen over i deres foretrukne browser. Det er fint med at få programmerne automatisk, men det skal være _mit_ valg, hvad jeg vil bruge.

Din kommentar gav nu mindre mening end Gates', idet du siger at han/MS er ligeså kommunistisk. Havde det været kommunistisk ville han ikke tjene fedt på det.

Jeg tvivler bare på at opensource kunne eksistere mere end 2 dage på den anden side af muren, og mener derfor ikke at det giver mere mening at kalde opensource for kommunistisk, end at kalde Microsoft det. Ingen af dem har jo noget som helst med kommunisme at gøre.

<< < 12 > >>
t