Giga-millionær foreslår statsfinansieret superbredbånd

Tags:    it-nyheder

Finn Helmer mener at der bør etableres statsfinansierede 10 Gigabit/s-forbindelser til alle danske hjem inden for tre år.

Finn Helmer mener at der bør etableres statsfinansierede 10 Gigabit/s-forbindelser til alle danske hjem inden for tre år.

Lyder sgu som et godt forslag, men tror at fx. at TDC og andre tele selskaber vil begynde at tude pga. ip telefoni :)

mxs @ http://poet.frac.dk
Slamkodning for fred

Ja...jeg ville ikke have noget imod at skifte min 512/512-forbindelse ud :P

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
-------------------------------------------------------

Hmmm... Skifter da glædeligt min 2048/512 ud for en 10 gbit/s forbindelse :P

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg synes det er fedt. Bredbånds-udbyderne burde få denne lussing - de har fortjent det efter flere år med skyhøje priser på andenrangs-netforbindelser (Ja, 2/4/8Mbit er, som Finn Helmer også er inde på, stadig andenrangs).
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

10Gbit? Fedterøve.

10 Gigabit = 6,25 gange min front-side bus. :o
Det er ret meget, for private mennesker. Det er jo et absolut fåtal der har bare et 1Gb netværk derhjemme, og det er da også der omkring grænsen går for den gamle PCI-port.
Så der er ret meget hardware der skal skiftes ud før familien danmark kan få sådanne forbindelser til den store verden.

Men NÅR de gør, så kan mor, far og tre børn også sidde og streame hver deres film i DVD kvalitet :-9 mums.

Dette kraftige netværk ville også placere Danmark i en unik position mht. eksperimentering med, og udbredelse af, GRID teknologi.

- karmazilla -

t