Microsoft afviser trussel fra Firefox

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Microsoft afviser at den nye, meget omtalte browser Firefox, udgør en trussel mod Internet Explorer.

>Mozilla's programmører sidder ikke stille og venter pænt på at Windows får lavet Longhorn færdigt. Når Microsoft, med IE7, blærer sig med perfekt understøttelse af CSS2, tabs, og popupblockers, vil Mozilla-holdet mobbe dem med CSS3, XForms, XUL og Gecko som et uafhængigt library.

Kender du den komplette featureliste for IE 7 eller hvordan? :)
For ellers ved jeg ikke helt hvordan du kan udtale dig om hvilke ting den kommer til at understøtte. Hvis IE 7 først kommer med Longhorn, hvilket alt vist tyder på for tiden, så har de jo unægteligt noget tid til at bygge de features ind i den som de ønsker, inkl. hvad de ønsker af understøttelse af diverse standarder. At udelukke at MS kan lave en browser der lever op til dagens standarder når den udkommer, er imo dumt - da de slog Netscape var de konstant foran med bedre understøttelse af datidens standarder :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg siger blot at Mozilla-folkene har et forspring der bliver svært at indhente. Netscape døde primært grundet nogle uhyggeligt dårlige langsigtede planer (featuritis var et af symptomerne) og ved at Microsoft integrerede IE i Windows. Denne integration er nu et faktum, og ikke længere et Es Microsoft kan spille i en fremtidig browserkrig.

>Jeg siger blot at Mozilla-folkene har et forspring der bliver svært at indhente.

De har et forspring, ja. Jeg tror dog ikke det er noget problem for MS - hvis de virkeligt ønsker at starte browserkrigen igen, så ansætter de blot flere super dygtige folk til IE teamet, og så står de IGEN med en stærk browser. At jeg tvivler på at MS gider at bruge penge på en ny browserkrig er så en anden side af sagen, men de HAR pengene til at gøre det, hvis de ønsker det. Og der mangler vel næppe dygtige/visionære programmører der kunne tænke sig at arbejde for Microsoft, vil jeg tro :)

>Netscape døde primært grundet nogle uhyggeligt dårlige langsigtede planer (featuritis var et af symptomerne) og ved at Microsoft integrerede IE i Windows.

Enig.

>Denne integration er nu et faktum, og ikke længere et Es Microsoft kan spille i en fremtidig browserkrig.

Det er muligt at det ikke vil komme som en overraskelse for nogen, men det er ikke desto mindre stadig et glimrende kort de har på hånden. Når Longhorn kommer, vil de folk igen sidde med IE som default browser. Nogen vil straks skifte den ud med Firefox eller en anden god browser, mens andre sikkert vil give IE en chance igen - langt størstedelen bruger dog til den tid, vil jeg tro, STADIG IE, og de vil så bare sætte pris på de nye ting, og fortsætte med IE. Så jeg kan egentlig fint forstå at MS ikke er specielt bange :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

>Jeg siger blot at Mozilla-folkene har et forspring der bliver svært at indhente.

De har et forspring, ja. Jeg tror dog ikke det er noget problem for MS - hvis de virkeligt ønsker at starte browserkrigen igen, så ansætter de blot flere super dygtige folk til IE teamet, og så står de IGEN med en stærk browser. At jeg tvivler på at MS gider at bruge penge på en ny browserkrig er så en anden side af sagen, men de HAR pengene til at gøre det, hvis de ønsker det. Og der mangler vel næppe dygtige/visionære programmører der kunne tænke sig at arbejde for Microsoft, vil jeg tro :)

>Netscape døde primært grundet nogle uhyggeligt dårlige langsigtede planer (featuritis var et af symptomerne) og ved at Microsoft integrerede IE i Windows.

Enig.

>Denne integration er nu et faktum, og ikke længere et Es Microsoft kan spille i en fremtidig browserkrig.

Det er muligt at det ikke vil komme som en overraskelse for nogen, men det er ikke desto mindre stadig et glimrende kort de har på hånden. Når Longhorn kommer, vil de folk igen sidde med IE som default browser. Nogen vil straks skifte den ud med Firefox eller en anden god browser, mens andre sikkert vil give IE en chance igen - langt størstedelen bruger dog til den tid, vil jeg tro, STADIG IE, og de vil så bare sætte pris på de nye ting, og fortsætte med IE. Så jeg kan egentlig fint forstå at MS ikke er specielt bange :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hehe Kasper,

det er svært at kæmpe og overtale "de andre" når der hersker en så i forvejen dårlig mening om MS. Men jeg er 100% enig med dig! FF er spændende og ny og helt perfekt når det gælder udvikling, men jeg bruger min IE det meste af tiden, simpelthen fordi den er enkel at bruge og jeg har ikke problemer med den, så hvorfor skifte helt?!. og hvis jeg ville ha tabbed browsing, så kan jeg jo starte min FF eller hente en extension til min IE.

Ang. browserkrig, så har MS nedsat et hold programmører som kun skal fokusere på udvikling af IE, så det her er slet ikke slut. Men den næste nye version af IE, altså 7'eren, kommer først med longhorn, men rygterne svirer og mon ikke vi får en update af IE6 inden da?!

let the browser wars begin!!! :) hehe

det er svært at kæmpe og overtale "de andre" når der hersker en så i forvejen dårlig mening om MS.

Jeg forstår slet ikke folk, som forsøger at overtale andre...
(bemærk flg. er ikke personligt, men et generelt udtryk):

Du bruger Firefox, fedt? Hvad har det med mig at gøre? Bliver dit liv bedre af at fortælle mig det, eller hvis jeg skifter?
Bliver det bedre for din Internet-oplevelse, hvis jeg bruger samme browser som dig? Nej den gør sgu ej.

Jeg har et meget afslappende forhold til browsere: Jeg bruger IE, det er VERDENS BEDSTE BROWSER (for mig) og det er det der tæller.
At nogle åndsamøber mener at det er deres mission at forsøge at overbevise os, fordi de - 10 år for sent - har besluttet at give mozilla en chance, har jeg intet tilovers for - ikke engang latter eller hån; Det er SØRGELIGT. Brug jeres "lort", så bruger jeg mit, så er vi alle glade og drop så de sørgelige forsøg på at overbevise os - lad Firefox få 10% markedsandel, når 10% af markedet føler lyst/behov for at bruge Firefox, fremfor når i har overbevist nok andre knap så selvstændigt tænkende individer om, at jeres "lort" er bedre end vores.
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

det er svært at kæmpe og overtale "de andre" når der hersker en så i forvejen dårlig mening om MS.

Du bruger Firefox, fedt? Hvad har det med mig at gøre? Bliver dit liv bedre af at fortælle mig det, eller hvis jeg skifter?
Bliver det bedre for din Internet-oplevelse, hvis jeg bruger samme browser som dig? Nej den gør sgu ej.

Jeg har et meget afslappende forhold til browsere: Jeg bruger IE, det er VERDENS BEDSTE BROWSER (for mig) og det er det der tæller.
At nogle åndsamøber mener at det er deres mission at forsøge at overbevise os, fordi de - 10 år for sent - har besluttet at give mozilla en chance, har jeg intet tilovers for - ikke engang latter eller hån; Det er SØRGELIGT. Brug jeres "lort", så bruger jeg mit, så er vi alle glade og drop så de sørgelige forsøg på at overbevise os - lad Firefox få 10% markedsandel, når 10% af markedet føler lyst/behov for at bruge Firefox, fremfor når i har overbevist nok andre knap så selvstændigt tænkende individer om, at jeres "lort" er bedre end vores.
-
Mvh.

lol, jeg bruger IE, det er jo det der står :) hehe! nåh, men nok flame :)

Casper

Mvh.

Det er bare sørgelige fakta at Firefox rent faktisk er bedre end Internet Explorer.

Det vil du sikkert skide på. Men ved du hvad? Så er du ikke en udvikler, ihvertfald en sløsen af slagsen, som kan lide at lave hjemmesider i Word 97. Og så kan vi, når Firefox engang er den mest brugte browser, komme og sige, behold DIT lort for dig selv. For vi gider ikke se på dine fejlbefængte sider.

Tilbage af samme skuffe

--
Ronni Egeriis

-
Mvh.

Det ville helt klart være bedst, hvis IE var bedst (underlig sætning). Jeg vil gerne være med til at påvirke Microsoft til at sætte fart på udviklingen af deres browser. Jeg tror på at jeg gør det bedst ved at give dem noget konkurrence og få dem til at vågne op. Hvis fx 50% af internetbrugerende forlod IE, så tror jeg Microsoft ville reagere. DERFOR vil jeg gerne sprede budskabet om andre browsere end IE. Selvfølgelig skal folk selv have lov til at vælge, jeg vil bare have dem til at vælge. Jeg tror ikke FF har en stor fremtid, men hvis den bliver populær nok kan den måske påvirke MS.

Hvis de bliver ved med at udvikle den, og snart kommer med noget nyt (igen) :P så tror jeg godt de kan "stjæle" betydeligt flere end 10%, og så vil M$ nok sætte det igang, og så håber jeg de bliver ved med at konkurere, så vi kan få nogle rigtig gode browsere :D

- php-4ever

[Redigeret d. 15/11-04 16:08:00 af php-4ever]

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:45 af Bruger #3530
<< < 123 > >>
t