Microsoft afviser trussel fra Firefox

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Microsoft afviser at den nye, meget omtalte browser Firefox, udgør en trussel mod Internet Explorer.

Hmm, synts nu at M$ burde bekymre sig bare lidt, kan selv bedst lide Firefox, selvom jeg altid har brugt IE men den tid er forbi :D

- php-4ever

IE stinker! Og at MS ikke kan acceptere det, jah, synd for dem! Firefox er klart den bedste browser, IMO.

IE 'stank',
så snart Longhorn kommer med IE 7.0, bli'r det en del bedre.
Den der er i Longhorn ( 4074 ), er en del forbedret med stort set alle de features der findes i firefox, og stadig ligeså venlig over for sider der ikke overholder standarderne. Det eneste sted den reelt halter er på sider der overholder nyere standarder. Men det har de jo aldrig været gode til ;)

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:44 af Bruger #3530
IE er langt bagud. Både for udviklere med dens elendige overholdelse af standarderne, og for almindelige brugere med dens store mangel på funktionalitet.

Hvorfor vente mange år på Longhorn og IE7, når man kan få en beget bedre browser allerede nu??? at sætte 'stank' i datid er vist ikke sandt. Det varer stadigvæk lang tid før næste version udkommer, og jeg tvivler på den kommer op på diden af Firefox og andre browsere.

Ud over at IE kun burde findes på et museum tror jeg MS har ret i at Firefox ikke er en reel trussel. Størstedelen af internetbrugerne kander ikke alternativet. De aner ikke at der findes andet, og finder sig i browserens mangler. Folk kan ikke forstå at mange af de simple features i Firefox er mulige. De vil fortsætte med at bruge IE uden at vide hvad de går glip af.

Jeg tror, at det bedste Firefox kan opnå er, at få Microsoft til at vågne op og lave en ordentlig browser!

Derudover har uvidende brugere - uvidende omkring websites og opbygningen af disse - en tendens til at være ligeglade med småfejl.

Jeg opdagede i dag en kæmpe fejl. Jeg lavede nogle divs og nogle spans og ligepludselig, så var der noget af det jeg havde skrevet, som var to steder, og sad helt vildt underligt. Jeg har ikke fundet ud af hvad problemet er endnu. Dét er en belastning!

--
Ronni Egeriis

>Størstedelen af internetbrugerne kander ikke alternativet. De aner ikke at der findes andet, og finder sig i browserens mangler. Folk kan ikke forstå at mange af de simple features i Firefox er mulige. De vil fortsætte med at bruge IE uden at vide hvad de går glip af.

Det synes jeg egentlig er en lidt arrogant udtalelse. Fordi at du synes at Firefox er guds gave til surferne, så betyder det altså ikke nødvendigvis at alle andre, udover dem som åbenbart er "for dumme" til at se lyset (...), vil foretrække FF. Jeg har personligt været på nettet i en del år, tror faktisk jeg startede før dengang IE fandtes, og Netscape var det hersens ekstremt grimme program som man gik på nettet med :). Jeg synes STADIG at IE er en glimrende browser, når jeg har min "surfer kasket" på. Når jeg har min udvikler kasket på, er det så småt begyndt at se lidt anderledes ud. Hvor det før var Netscape, Mozilla og Opera jeg bandede langt væk, er det nu desværre tit IE - dens CSS engine er desværre ved at være FOR langt bagud. Det ændrer dog ikke på at IE er min foretrukne browser - den er enkel, hurtig, og kan det jeg skal bruge. Jeg har brugt Firefox en del, men føler ganske enkelt ikke at jeg går glip af noget når jeg gang på gang vender tilbage til IE. Så selvom folk lige nu hyper Firefox her fra og langt op i skyerne, så findes der altså stadig folk der ikke har våde drømme om tabbed browsing osv. :P

P.S Jeg synes at Firefox er et rigtigt glimrende stykke software, og det er indtil videre den eneste browser jeg nogensinden rent faktisk har OVERVEJET at skifte IE ud med - bare lige så vi har det på det rene :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

IE 'stank',
så snart Longhorn kommer med IE 7.0, bli'r det en del bedre.
Den der er i Longhorn ( 4074 ), er en del forbedret med stort set alle de features der findes i firefox, og stadig ligeså venlig over for sider der ikke overholder standarderne. Det eneste sted den reelt halter er på sider der overholder nyere standarder. Men det har de jo aldrig været gode til ;)

Mozilla's programmører sidder ikke stille og venter pænt på at Windows får lavet Longhorn færdigt. Når Microsoft, med IE7, blærer sig med perfekt understøttelse af CSS2, tabs, og popupblockers, vil Mozilla-holdet mobbe dem med CSS3, XForms, XUL og Gecko som et uafhængigt library.

>Størstedelen af internetbrugerne kander ikke alternativet. De aner ikke at der findes andet, og finder sig i browserens mangler. Folk kan ikke forstå at mange af de simple features i Firefox er mulige. De vil fortsætte med at bruge IE uden at vide hvad de går glip af.

Det synes jeg egentlig er en lidt arrogant udtalelse. Fordi at du synes at Firefox er guds gave til surferne, så betyder det altså ikke nødvendigvis at alle andre, udover dem som åbenbart er "for dumme" til at se lyset (...), vil foretrække FF. Jeg har personligt været på nettet i en del år, tror faktisk jeg startede før dengang IE fandtes, og Netscape var det hersens ekstremt grimme program som man gik på nettet med :). Jeg synes STADIG at IE er en glimrende browser, når jeg har min "surfer kasket" på. Når jeg har min udvikler kasket på, er det så småt begyndt at se lidt anderledes ud. Hvor det før var Netscape, Mozilla og Opera jeg bandede langt væk, er det nu desværre tit IE - dens CSS engine er desværre ved at være FOR langt bagud. Det ændrer dog ikke på at IE er min foretrukne browser - den er enkel, hurtig, og kan det jeg skal bruge. Jeg har brugt Firefox en del, men føler ganske enkelt ikke at jeg går glip af noget når jeg gang på gang vender tilbage til IE. Så selvom folk lige nu hyper Firefox her fra og langt op i skyerne, så findes der altså stadig folk der ikke har våde drømme om tabbed browsing osv. :P

P.S Jeg synes at Firefox er et rigtigt glimrende stykke software, og det er indtil videre den eneste browser jeg nogensinden rent faktisk har OVERVEJET at skifte IE ud med - bare lige så vi har det på det rene :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Sorry. Det var ikke sådant ment. Alle har lov til at have deres foretrukne browser. At sige at folk ikke kander alternativet mente jeg ikke nedværdigende. Det er det måske for en udvikler, men jeg tror på at du og mange andre udviklere har testet andre browsere end IE, og der er ingen forskel på folk om man vælger den ene eller den anden. Det eneste jeg ville sige var, at selv om jeg mener at FF er overlegen i forhold til IE tror jeg ikke at den vil blive en trussel, som overskriften siger.

Efter min mening er browservalg, ligesom så mange andre valg, et spørgsmål om vane. Jeg har stort set altid brugt Internet Explorer, men efter jeg startede med at bruge Linux og Mozilla/Firefox, har jeg vænnet mig til tabbed browsing og kan ikke undvære det når jeg bruger windows i dag.

For at vende tilbage til emnet, er det næsten klart, at Microsoft ikke vil erkende, at de har en mulig konkurrent. Efter Microsofts politik er det simpelthen ikke plads til andre end dem selv på markedet.

<< < 123 > >>
t