Wien åbner for Linux

Tags:    it-nyheder

Næsten halvdelen af de offentlige kontoransatte i Wien får tilbud om at skifte til Linux.

Når staten sikkert for ca. 4-6 år siden invisterede i windows 98 eller 2000 hvorfor så ikke blive ved med det. Dvs. at de bare bør lade vær med at opgradere til xp.
De ældrere windows virker også. Og hvis det bare er til teksbehandling (på skoler og andet) og databaser (på biblioteket) kan det sagtens køre. Så behøver man ikke engang nye computere i MEGET lang tid.

Det var da en måde at spare

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Min Storebror har altid sagt:
At lave en Amarmad er det samme som at blande mælk med fløde.

Så ved i det :P

Når staten sikkert for ca. 4-6 år siden invisterede i windows 98 eller 2000 hvorfor så ikke blive ved med det. Dvs. at de bare bør lade vær med at opgradere til xp.
De ældrere windows virker også. Og hvis det bare er til teksbehandling (på skoler og andet) og databaser (på biblioteket) kan det sagtens køre. Så behøver man ikke engang nye computere i MEGET lang tid.

Det var da en måde at spare

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Min Storebror har altid sagt:
At lave en Amarmad er det samme som at blande mælk med fløde.

Så ved i det :P

Siden de vil skifte til Linux kan jeg kun sige en ting: DE FLESTE LINUX DISTRIBUTIONER ER GRATIS!!!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Shafh:
Ikke når microsoft stopper med at opdatere versionen, således at hackere får frit spil. Desuden kan man ikke for evigt holde sig til eks. win98 uden at gå glip af meget, meget andet.

The-Freak:
Det er vel det der er i ideen med at skifte? :)
(at Linux kan det samme som staten kræver, men uden de dyre regninger, dog skal det siges at windows har en voldsomt god support og at visse Linux distributioner halter en smule på det område)

Personligt ville jeg foreslå dem at få Windows XP eller Debian/GNU installeret. Det er mine favoritter :)

// Kasper

The-Freak:
Det er vel det der er i ideen med at skifte? :)
(at Linux kan det samme som staten kræver, men uden de dyre regninger, dog skal det siges at windows har en voldsomt god support og at visse Linux distributioner halter en smule på det område)
´

Det jeg skrev var til Shafh...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Næsten halvdelen af de offentlige kontoransatte i Wien får tilbud om at skifte til Linux.

Jeg tror det vil være en forsvindende lille del, der vil vælge Linux. Folk holder sig til det de kender, og vil derfor vælge Windows. Man kunne evt. trække udgifterne til kommercielt software, fra de ansattes løn.

t