Første indbrud i dansk netbank

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
En dansk netbank-kunde fik stjålet 25.000 kroner fra sin konto efter et indbrud på computeren.

Hvad er Internettet så, hvis det er mere sikkert end end en telefonlinie? Er internettet ikke også bare en telefon linie?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hvad er Internettet så, hvis det er mere sikkert end end en telefonlinie? Er internettet ikke også bare en telefon linie?

Hehe... Hack du lige en telefonlinje ;)... Det er fandme svært...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

MH.

The-Freak

det er vel bare at lave en parallelforbindelse over ledningerne, herefter kan du vel tilgå den som det var din egen telefon...
Casper

MH.

The-Freak

det er vel bare at lave en parallelforbindelse over ledningerne, herefter kan du vel tilgå den som det var din egen telefon...
Casper

Jaja... Men du skal enten ind på centralen, eller du skal vide hvor kablet ind til centralen går. De kabler der ligger ind til centralerne er som regel 200 eller 400 par, hvor af du skal finde den rigtige + at der højest sandsynligt er gravet flere ned. Men der kan være op til 2400 par i hvert kabelbundt :S ...

MH.

The-Freak

Det er ikke linien med protokollen som gør det EKSTREMT svært at "hacke" en dankort terminal. Jeg kan ikke huske hvad det lige er for en protokol, men for ca. 10 år siden var problematikken oppe og vende, og selv den, på det tidspunkt, dygtigste sikkerhedsekspert i Danmark måtte give op over for terminalens sikkerhed. Han havde ovenikøbet sin egen PC koblet til dankort terminalen.

Så sikker, det er den (eller det var den i hvert fald den gang).

Mht. netbanker så er de generelt meget meget sikre. Der hvor filmen knækker er når man ikke gør nok ud af sikkerheden på sin computer. Iflg. de sidste tal, såvidt jeg husker, har kun 33% af de danske privat pc'ere firewall, og under 75% har virus scanner. Så vi sikre vores hjem med alarmer og video kameraer, men vi glemmer computeren.

Kort sagt, bliver du hacket er du basalt set selv ude om det. Det er i hvert fald min holdning.

Paranoia er ikke en sindslidelse. Det er overlevelse.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Det er ikke linien med protokollen som gør det EKSTREMT svært at "hacke" en dankort terminal. Jeg kan ikke huske hvad det lige er for en protokol, men for ca. 10 år siden var problematikken oppe og vende, og selv den, på det tidspunkt, dygtigste sikkerhedsekspert i Danmark måtte give op over for terminalens sikkerhed. Han havde ovenikøbet sin egen PC koblet til dankort terminalen.

Så sikker, det er den (eller det var den i hvert fald den gang).

Mht. netbanker så er de generelt meget meget sikre. Der hvor filmen knækker er når man ikke gør nok ud af sikkerheden på sin computer. Iflg. de sidste tal, såvidt jeg husker, har kun 33% af de danske privat pc'ere firewall, og under 75% har virus scanner. Så vi sikre vores hjem med alarmer og video kameraer, men vi glemmer computeren.

Kort sagt, bliver du hacket er du basalt set selv ude om det. Det er i hvert fald min holdning.

Paranoia er ikke en sindslidelse. Det er overlevelse.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Hehe... Snakkede lige med min far om hvordan man kunne hacke en dankort terminal. Og svaret blev: Det kan man ikke :D... Systemet kører sådan at Dankort automaten logger på centralen, hvorefter den ringer op til PBS(Hedder det vidst), som så udfører transaktionen. Der er selvfølgelig også andre foranstaltninger, som sammen gør det umuligt at hacke systemet :D.

MH.

The-Freak

Jeg ved ikke lige hvordan denne diskution har udviklet sig til at omhandle hacking af en dankort automat (har en ide om at jeg har startet det). Det jeg mener med det her er at det i princippet ikke er mere sikkert at hæve penge i en "kontant" automat end at bruge sin internet bank. I sidste ende er humlen af denne historie vel at enhver kan skabe sig adgang til ens omlysninger hvis ikke man tænker sig om, det være sig enten ved at installere noget suspekt software på sin maskine der så aflurer alle koder m.v. eller ved at lade en person kigge sig over skulderen og aflure pin koden ved en kontant automat, eller ved at give tjeneren ens dankort (på en restaurant) hvorefter han tager det ud bagved for at køre det igennem.

Så kom jeg med den påstand at der i princippet ikke var forskel på om man hævede penge i en kontant automat eller man benyttede sin internetbank til formålet (her tror jeg det blev forvekslet med hacking) disse dele er i princippet ens, det er data der transporteres via en telefonlinie eller anden kabeltype. Og som jeg skrev tidligere så er internettet i princippet bare en masse telefonlinier der er forbundet, ikke andet. Måske har vi bare et andet forhold til en kontant automat da denne er en "fysisk ting der ligger nede på hjørnet, og den er jo muret ind i muren". Når alt kommer til alt er det jo kun en telefonlinie der holder forbindelsen mellem kontant automaten og PBS.... Det er ikke protokollen eller kablerne der i dette tilfælde er hacket, det er simpelthen brugeren der er blevet afluret på en måde.... så kan man iværksætte nok så mange foranstaltninger, men så længe der er et menneske der er ansvarlig for at holde sine personlige oplysninger hemmelige, så kan det gå galt - og det gjorde det.

Det kan godt være man ikke kan hacke en dankort terminal, men hvad nu hvis jeg har dit dankort og din kode ???

<< < 12 > >>
t