ActiveX -> OLE/Com Server

Tags:    delphi

Davs,

Jeg er ved at lege lidt med ActiveX componenten "Automation Object", og har fået lavet mig et lille client/server system med primitive procedurer.

Lokalt, dvs. at hvis klient og server kører på samme maskine, så foregår kommunikationen problemfrit.

Men hvis jeg opsætter dem på forskellige maskiner, kan jeg ikke oprette forbindelse!?!?

Nogen der kender en løsning til ovenstående??

NB! Jeg har forsøgt med "CreateRemote('MachineName')", men får en access denied, når klienten forsøger at oprette forbindelse.[Redigeret d. 07/08-02 01:37:32 af Ian Verona Andersen]



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Davs,

Jeg er ved at lege lidt med ActiveX componenten "Automation Object", og har fået lavet mig et lille client/server system med primitive procedurer.

Lokalt, dvs. at hvis klient og server kører på samme maskine, så foregår kommunikationen problemfrit.

Men hvis jeg opsætter dem på forskellige maskiner, kan jeg ikke oprette forbindelse!?!?

Nogen der kender en løsning til ovenstående??

NB! Jeg har forsøgt med "CreateRemote('MachineName')", men får en access denied, når klienten forsøger at oprette forbindelse.[Redigeret d. 07/08-02 01:37:32 af Ian Verona Andersen]


Hvilken windows køre du med?

Prøv e.v.t. med "CreateRemote('IP adresse')"

- Kim Pedersen



Jeg kører med Windows XP proffesional

Jeg har prøvet med CreateRemote('MachineName/IP'), og det er netop med denne procedure, jeg får en "Access denied", når jeg forsøger mellem to maskiner via internettet.



[Redigeret d. 07/08-02 22:19:13 af Ian Verona Andersen]



t