Windows får ny password-rutine

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Bill Gates forudsagde i begyndelsen af året, at det traditionelle password er ved at uddø. Nu er et nyt system, der skal udfase brug af traditionelle passwords i Windows, klart til at blive betatestet.

Bill Gates forudsagde i begyndelsen af året, at det traditionelle password er ved at uddø. Nu er et nyt system, der skal udfase brug af traditionelle passwords i Windows, klart til at blive betatestet.

Endelig laver de da lidt for sikkerheden:) Ej Windows er begyndt at gøre mere og mere for at få sikkerheden mere i top. Men det her er da et godt bud som jeg synes at flere OS'er godt kunne følge.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Endelig laver de da lidt for sikkerheden:) Ej Windows er begyndt at gøre mere og mere for at få sikkerheden mere i top. Men det her er da et godt bud som jeg synes at flere OS'er godt kunne følge.

Slamkodning for fred

Tja... Så vidt jeg husker har M$ udtalt, at i Longhorn vil de "sætte sikkerhed og brugervenlighed i centrum" under udviklingen. Er det bare mig, eller er det meget utrygt, at de endelig sætter sikkerheden i centrum?

Malthe

Er det bare mig, eller skal man så være på internettet for at logge på windows?

Det lyder da pænt risikabelt for at blive lukket ude.

Er det bare mig, eller er det meget utrygt, at de endelig sætter sikkerheden i centrum?

Malthe

Tja, det er ikke utrygt, men i stedet for innovation > sikkerhed så har man valgt innovation < sikkerhed, atlså at kigge på hvordan man sikre systemet bedre end før.

Desuden så kan man jo gøre ting for at sikre sig selv, microsoft har are fundet ud af, at det er bedre at sikre som standard i systemet, end det er at lade brugeren gøre det.

Så øh... utrygt syns jeg ikke det har været... IT-Branchen har på mange områder haft gavn af den fremadrettethed ms har haft, nu giver det bagslag og ms får skylden...

Casper

Så øh... utrygt syns jeg ikke det har været... IT-Branchen har på mange områder haft gavn af den fremadrettethed ms har haft, nu giver det bagslag og ms får skylden...

Godt sagt. Windows er for så vidt ikke mere usikkert end så mange andre ting.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Dejligt...
Men hvad skulle det nye system gøre?

Windows er som nok alle ved ABOLUT ikke = med sikkerhed. Så de må vel også blive glade for at komme af med det gamle ry.

Efter min mening, takker windows bag ud i udviklingen. De har været heldige at være de første der rigtig lavede noget andet en sådan noget dos (win 3.1).

Så jeg syns det er KLART det bedste de begynder at udvikle på.
Efter min mening syns jeg ikke at udviklingen af selve styresystemets ikke skal kræve støre krafik. Men nu skak de udvide det, og fjerne OS's huller. Spil og programmer, kan selvfølgelig godt lave mere grafik, men det er på denne tid at udviklingen bare skal dække huller og udvide funktionerne. Og så forbedre selvfølgelig...

Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.

Lige for at være sikker. Det er det system med at en lille klods modtager et tal fra en sattellit hvert 10. sekund, som man så skal indtaste bag på passwordet, ikke? eller tager jeg fejl?

Lige for at være sikker. Det er det system med at en lille klods modtager et tal fra en sattellit hvert 10. sekund, som man så skal indtaste bag på passwordet, ikke? eller tager jeg fejl?

Øhm... Tror du tager fejl. Det lyder som en blanding af GPS og.. noget andet..

Malthe

Malthe

Har fundet ud af at det ER det. KPMG bruger et sådant system til VPN-logon, og det hedder SecurID, samme navn som i artiklen :)

Malthe

Har fundet ud af at det ER det. KPMG bruger et sådant system til VPN-logon, og det hedder SecurID, samme navn som i artiklen :)

Jeg vil vædde med at hvis Linux var på 95 % af alle computere og Windows var på 2 eller 3 % eller hvor er det nu lige det er, så tror jeg at vi ville sidde og sige at Linux sikkerhed var skod. Windows har den største del af marked så hvis jeg var hacker så ville jeg da også udvikle de fleste metoder til windows maskiner. Kan i se min mening? Så er det jo bare ærgeligt at windows først nu er begyndt at lave sikkerhed som standard nu på næste version. For som en anden sagde så har det været sådan at vi som brugere ind til videre har skulle stå for sikkerheden til vores windows OS. Jeg har ikke noget imod Windows for de er sgu ikke så onde som man gør dem til.

Slamkodning for fred

<< < 12 > >>
t