Videre med "Vurder mit program"

Tags:    delphi

Nu lukkede jeg vist den anden diskution "Vurder mit program" lidt for hurtigt, så nu kommer der altså lige en efterfølger hvis der er andre der vil sige noget.

Mvh
Kaare



Nu lukkede jeg vist den anden diskution "Vurder mit program" lidt for hurtigt, så nu kommer der altså lige en efterfølger hvis der er andre der vil sige noget.

Mvh
Kaare


Damn ik godt at ramme enter på det forkerte tidspunkt, nå men til det med indbygget Browser så har jeg faktisk overvejet at lave det, men jeg kan bare ikke helt finde ud af at "disable" frem og tilbage knapper når de ikke kan bruges, hvis nogle har koder til det kunne jeg da godt tænke mig at få fat i dem (jeg kan godt lave "frem og tilbage" knapperne, men hvordan finder jeg ud af om de skal være disabled?)

Mvh
Kaare



Nu lukkede jeg vist den anden diskution "Vurder mit program" lidt for hurtigt, så nu kommer der altså lige en efterfølger hvis der er andre der vil sige noget.

Mvh
Kaare

Damn ik godt at ramme enter på det forkerte tidspunkt, nå men til det med indbygget Browser så har jeg faktisk overvejet at lave det, men jeg kan bare ikke helt finde ud af at "disable" frem og tilbage knapper når de ikke kan bruges, hvis nogle har koder til det kunne jeg da godt tænke mig at få fat i dem (jeg kan godt lave "frem og tilbage" knapperne, men hvordan finder jeg ud af om de skal være disabled?)

Mvh
Kaare


Hej Karre jeg har måske det du skal bruge....

Tilbage knap:
procedure TMainForm.BackClick(Sender: TObject);
begin
URLs.Text := HistoryList[HistoryIndex - 1];
FindAddress;
end;

Frem knap:
procedure TMainForm.ForwardClick(Sender: TObject);
begin
URLs.Text := HistoryList[HistoryIndex + 1];
FindAddress;
end;

jeg ved så ikke om du har lavet stop??? men det får du også lige her....

Stop knappen som efter min mening er meget simpel:
begin
WebBrowser1.Stop;
end;

Refresh/opdater knappen kan du også lige få:
begin
FindAddress;
end;

Jeg håber da dette kan give dig et ekstra puf bag i til at komme igang.... jeg har selv brugt dem til min egen webbrowser og de virker........

Hilsen Kenneth Kallesen .:Kalle:.

¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Nu lukkede jeg vist den anden diskution "Vurder mit program" lidt for hurtigt, så nu kommer der altså lige en efterfølger hvis der er andre der vil sige noget.

Mvh
Kaare

Damn ik godt at ramme enter på det forkerte tidspunkt, nå men til det med indbygget Browser så har jeg faktisk overvejet at lave det, men jeg kan bare ikke helt finde ud af at "disable" frem og tilbage knapper når de ikke kan bruges, hvis nogle har koder til det kunne jeg da godt tænke mig at få fat i dem (jeg kan godt lave "frem og tilbage" knapperne, men hvordan finder jeg ud af om de skal være disabled?)

Mvh
Kaare

Hej Karre jeg har måske det du skal bruge....

Tilbage knap:
procedure TMainForm.BackClick(Sender: TObject);
begin
URLs.Text := HistoryList[HistoryIndex - 1];
FindAddress;
end;

Frem knap:
procedure TMainForm.ForwardClick(Sender: TObject);
begin
URLs.Text := HistoryList[HistoryIndex + 1];
FindAddress;
end;

jeg ved så ikke om du har lavet stop??? men det får du også lige her....

Stop knappen som efter min mening er meget simpel:
begin
WebBrowser1.Stop;
end;

Refresh/opdater knappen kan du også lige få:
begin
FindAddress;
end;

Jeg håber da dette kan give dig et ekstra puf bag i til at komme igang.... jeg har selv brugt dem til min egen webbrowser og de virker........

Hilsen Kenneth Kallesen .:Kalle:.

¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤


Jeg synes ikke helt at dine koder virker, tror at du mangler noget på de første par eksempler og refresh, men det er kun "frem" og
"tilbage" jeg skal bruge kode til. Jeg kunne self bare bruge WebBrowser1.Go[Back, Forward] Men jeg kan ikke finde ud af at Disable frem og tilbage når man ikke kan bruge dem.

--------- UPDATE -----------

Ovenstående er løst, nu vil jeg så gerne vide om der er nogen der ved hvordan jeg fjerner det ikon der kommer ved siden af "filer" når man åbner et nyt MDI child og vinduet er maksimeret.

Mvh
Kaare[Redigeret d. 09/08-02 16:40:37 af Kaare]



t