Tags:
it-nyheder
Som et af de første lande har Brasilien besluttet at skifte til open source-software i hele den offentlige forvaltning. Microsoft mener, at regeringen styrer landet i den forkerte retning.
Den 07-06-04 22:09 skrev Shafh følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Syns det er godt at man for noget andet end windows.
Jeg har godt nok stadig windows, men venter til det tidspunkt hvor at linux er så stort at ALLE spil bliver lavet til linux...
Windows har bare været heldige at de går så godt for dem...
Og grunden til det er nok at de var det første på market som havede noget med et flottere interface end dos har. Det kan vi jo alle huske fra win 3.1. Det var ginialt...
Men Windows har bare ikke holdt sin fantastise udvikling. For i starten var win altid et skridt foran, men nu går det sløvt...
Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz
En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.
-----------------------------------------------------------------------------
Jeg mener nu det Apple med deres Macitosh der kom først med GUI til almindelige mennesker (Xerox lavede en kopimaskine i ca. 77 med GUI). Jeg er sågar tilbøjelig til, at tro, at der kom et GUI OS til Commodore 64 inden windows 1.0 udkom!
Jeg synes ikke microsoft sover helt så meget i timen som de gør i dag, når jeg kigger på udviklingen fra 3.11 til 95 og fra 95 til XP så synes jeg da egentlig der er sket mere i den sidste periode. og hvad jeg sådan har hørt om longhorn så bliver det et meget innoverende bekendtskab.
Det er også pudsigt at tænke på at i artiklen opfordrer Microsoft til at man mindsker piratkopiering. Den eneste grund til at Microsoft sidder så godt på markedet i dag er på grund af at deres software altid er blevet piratkopieret, der er altså ikke noget der har været så godt for et firma som piratkopiering har været for Microsoft. Jeg tror omvendt også at hvis der ikke havde været en virksomhed som Microsoft så ville udviklingen ikke være så langt som den er i dag.... Microsoft har utrolige resourcer til at udvikle nye produkter og nye ideer, mens de med deres teknologi opfordrer andre firmaer til at udvise endnu mere nytænkning, alt dette får udviklingen til at gå hurtigere. Og hvis ikke der var noget der hed Windows så tror jeg heller ikke at Linux er hvad det er i dag..... De har helt sikkert haft godt af at udvikle således deres produkt kom til at ligne Windows.....
Blot for konstateringens skyld så er Microsoft ikke noget skidt, men faktisk en rigtig god "motivations faktor" for alle andre i IT-branchen (eksempelvis: hvor ville sikkerhed være idag hvis ikke alle ville hacke Microsofts produkter?).
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)