TDC: Elselskaberne spilder penge på bredbånd

Tags:    it-nyheder

Elselskabernes milliard-investeringer i et landsdækkende fibernet er spild af penge, mener Henning Dyremose. TDC er klar til at levere 8 Mbps bredbånd til 85 pct. af danskerne om 15 måneder.

Det er sgu da ikke en skid spild af penge.. TDC skulle hellere selv tage at følge efter - eller om 10 år have mistet markedet..

Vi gider ikke jeres ADSL pis længere; fiber til folket!

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Det er sgu da ikke en skid spild af penge.. TDC skulle hellere selv tage at følge efter - eller om 10 år have mistet markedet..

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Enig :P

-----------------------------------
<? echo \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Programmering er dejligt, udfordrende og lærerigt!\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"; ?>

Nu står der jo altså bredbånd, og bredbånd er ikke synonymt med ADSL, selvom de fleste ganske vist lider at den opfattelse.

Bredbånd er et generelt begreb som dækker over fiber OG ADSL m.m.

Hvis du læser artiklen står der jo lige præcist at TDC allerede nu er igang med at installere fiber i de større byer.

Desuden vil jeg påpege at ADSL fungere nøjagtigt ligeså godt som fiber. Fiber har måske nok plads til mere båndbredde, men det er også et spørgsmål om man har behov for den båndbredde.

Hvad hjælper det at du kan downloade med 10Mb/s hvis forbindelsen i den anden ende ikke kan levere mere en 100Kb/s?

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

[Redigeret d. 02/06-04 08:35:26 af Thomas Due]

Under alle omstændigheder gavner det nok konkurrencen at få en aktør mere på banen.

Nu står der jo altså bredbånd, og bredbånd er ikke synonymt med ADSL, selvom de fleste ganske vist lider at den opfattelse.

Hvis du læser artiklen står der jo lige præcist at TDC allerede nu er igang med at installere fiber i de større byer.

Desuden vil jeg påpege at ADSL fungere nøjagtigt ligeså godt som fiber. Fiber har måske nok plads til mere båndbredde, men det er også et spørgsmål om man har behov for den båndbredde.

Hvad hjælper det at du kan downloade med 10Mb/s hvis forbindelsen i den anden ende ikke kan levere mere en 100Kb/s?

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

[Redigeret d. 02/06-04 08:35:26 af Thomas Due]

det kunne man også sige for nogle år siden, hvad gavner det at have 512kb/s når forbindelsen i den anden ende har 28,8kb/s.

Stortset alle vil jo skifte til hurtigere internetforbindelse, bare se med bredbånd, næsten ingen har en 56kb/s forbindelse mere.

Telestyrelsen (eller hvad de nu hedder) siger nu, at bredbånd starter ved hastiger på over 2MB, altså der, hvor XDSL slutter.

Malthe

[Redigeret d. 03/06-04 00:21:12 af Malthe Sunesen]

Og det er vel at mærke både op og ned!

Jeg har en 128/256 KB/s forbindelse jeg betaler 100 kr for måneden det mærkelige er at om vinteren kan den ligge heeelt ned til 9-20 KB/s uanset hvad jeg laver og lige nu er den helt op på 322 KB/s. Ja det skyldes nok at der ikke er mange folk der er online om sommeren. Men det viser jo bare at vores lille lortenet firma der gangteret sælger 2 MB/s videre til cirka 300 mennesker i en mellemstor ghetto (hvor der bor ca. 7-800 mennesker) ikke har styr på noget som helst.
Og det endda uden fast IP. Er det ulovlig? Jeg har kikket alle papirer om forbindelsen hvor de trygt lover en fast forbindelse?

Jeg har en 128/256 KB/s forbindelse jeg betaler 100 kr for måneden det mærkelige er at om vinteren kan den ligge heeelt ned til 9-20 KB/s uanset hvad jeg laver og lige nu er den helt op på 322 KB/s. Ja det skyldes nok at der ikke er mange folk der er online om sommeren. Men det viser jo bare at vores lille lortenet firma der gangteret sælger 2 MB/s videre til cirka 300 mennesker i en mellemstor ghetto (hvor der bor ca. 7-800 mennesker) ikke har styr på noget som helst.
Og det endda uden fast IP. Er det ulovlig? Jeg har kikket alle papirer om forbindelsen hvor de trygt lover en fast forbindelse?

Du kan sagtens have en fast forbindelse uden fast IP
en DHCP server kan f.esk. fortælle din computer hvilken ip den skal bruge.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

t