Microsoft parat til at smelte Xbox og pc sammen

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den næste Xbox-generation bliver muligvis en blanding af en spilkonsol og en fuldt funktionsdygtig hjemme-computer.

En 700 Mhz chip der er lavet specielt til grafik og Xbox er
laaaangt bedre til at beregne grafik end en normal 2 Ghz chip.

Graik? Det er fandme GPU'en der klare det meste af grafikken. Men... Syntes du at en Pentium 3 er "special-designet" til XBox? Det tror jeg næppe...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hov... Det er en Celeron 733 MHz

MH.

The-Freak

Der er først noget ved en x-box, når der bliver pillet lidt ved hardwaren. Jeg ville i hvertfald ikke have noget imod at eje en x-box der er blevet opgraderet med det her:

http://www.gamestron.com/yhst-6483987285015/xmobo1400.html

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Mem'en er der ikke noget galt med, men til gengæld synes jeg, at det de putter en Celeron i, er lidt noget lort. Man "får" ca., med den celeron installeret, noget der svarer til en PIII, som kører med 900 MHz, pga. Celeron sucks, og hvis folk modsiger mig, har jeg beviset fra Anandtech.

www.simplecode.dk - Company...
www.simplecode.dk/products - Try zMon Pro FLE :P

[Redigeret d. 30/05-04 15:06:04 af Andreas Hartvig(A.L.P)]

Celeron sucker kun hvis du ikke bruger den rigtigt...

Casper

Tror næppe, at et kommercielt firma voltmodder, og desuden reaktiverer den L1/L2 cache, som er deaktiveret på en Celeron.
Først da, er der potentiale hos Celeron som en ordentlig processor. Men okay, Celeron er en udemærket Office/kontor-chip til billige PC'er.

Desuden kan XBox'en allerede bruges som hjemmecomputer. Med en enkel ModChip(Som kan aktiveres og deaktiveres) kan man både spille XBox spil, og køre Linux på sin XBox.

MH.

The-Freak

Desuden kan XBox'en allerede bruges som hjemmecomputer. Med en enkel ModChip(Som kan aktiveres og deaktiveres) kan man både spille XBox spil, og køre Linux på sin XBox.

MH.

The-Freak

og pga:

Kan man bruge den rigtigt ?

så svarer jeg flabet igen på:

og køre Linux på sin XBox.

;)

Udover at være ulovligt, dét at ændre i xboxens hardware, så er der da heller ingen der ville blære sig med at have en webserver kørende på en xbox, eller sågar en dns-server... - måske ville du? og i så fald, hvorfor? :)

Casper

[Redigeret d. 31/05-04 21:56:33 af Casper Steinmann]

Udover at være ulovligt, dét at ændre i xboxens hardware, så er der da heller ingen der ville blære sig med at have en webserver kørende på en xbox, eller sågar en dns-server... - måske ville du? og i så fald, hvorfor? :)

Casper

hej,

Nu ejer jeg ikke selv en x-box, men jeg kunne forestille mig at det du mener er "ulovligt", er at bryde de medfølgende betingelser fra Microsoft. Hvis der i betingelserne står at man ikke må ændre hardware, er det ikke nødvendigvis det samme som det er ulovligt. Det er et spørgsmål om betingelserne er i overensstemmelse med Dansk Lovgivning, som generelt er til forbrugerens fordel.

Jeg ville da også blære mig hvis jeg havde x-box sat op som server, ganske enkelt fordi alle kan installere software på en computer, men det handler om udfordringen... Det ville måske ikke være det mest effektive, men det ville være sjovt at prøve:P...

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

MH.

The-Freak

og pga:

;)

Casper

Den eneste straf for at gøre "ulovligheder" på XBOXs hardware, er jo netop kun bortfalden garanti. Mener da, at de viste, på en Microsoft ejet kanal, hvordan man moddede sin XBOX - lidt komisk, men what the hell. (Kanalen hed et eller andet med Tech :S)

MH.

The-Freak

og pga:

;)

Casper

Og så svare jeg igen med:
Du kan også bare køre Linux uden den modchip. Så ændrer du intet i hardware delen, men istedet software delen :D

MH.

The-Freak

<< < 12 > >>
t