Service Pack 2 frigives også til pirater

Tags:    it-nyheder

Microsoft frigiver snart Service Pack 2 til Windows XP. Af hensyn til sikkerheden vælger Microsoft at give personer med piratkopierede versioner af XP mulighed for at installere opgraderingspakken.

Microsoft frigiver snart Service Pack 2 til Windows XP. Af hensyn til sikkerheden vælger Microsoft at give personer med piratkopierede versioner af XP mulighed for at installere opgraderingspakken.

kan det ikke være at microsoft har bygget et lille program som tjekker og der er lovlig windows og derefter anmelder det... (hvis det er et client program kan det ikke være ulovligt...)

jeg ville ihvert fald ikke opdater min windows hvis den var ulovlig....

Mvh. Jop...

kan det ikke være at microsoft har bygget et lille program som tjekker og der er lovlig windows og derefter anmelder det... (hvis det er et client program kan det ikke være ulovligt...)

jeg ville ihvert fald ikke opdater min windows hvis den var ulovlig....

Mvh. Jop...

Det var microsoft der startede irakkrigen...

Casper

Det var microsoft der startede irakkrigen...

Casper

Det lyder vældig interessant, men hvordan skal det forstås ?

// Kasper

Tjahh, jeg har læst at der på "Jura'sk" står i licensbetingelserne for windows, at Microsoft har lov til at indhente oplysninger om brugeren. det må de dog ikke ifølge dansk lovgivning, hvilket gør licensbetingelserne til windows ugyldige i Danmark og derfor er det kun Copyright der gælder. Så du kan rolig opdatere eventuelle piratkopier.

Tjahh, jeg har læst at der på "Jura'sk" står i licensbetingelserne for windows, at Microsoft har lov til at indhente oplysninger om brugeren. det må de dog ikke ifølge dansk lovgivning, hvilket gør licensbetingelserne til windows ugyldige i Danmark og derfor er det kun Copyright der gælder. Så du kan rolig opdatere eventuelle piratkopier.

ja....
men tror du selv de overholder det........
(jeg har hørt folk som er blevet hacket af Viasat... fordi de havde programmer til at decode... parabol med...)

Mvh. Jop...

ja....
men tror du selv de overholder det........
(jeg har hørt folk som er blevet hacket af Viasat... fordi de havde programmer til at decode... parabol med...)

Mvh. Jop...

Ja, jeg tror Microsoft overholder loven. Det er da ikke mere end et par uger siden, de fik en bøde af EU, så de er på ingen måde hævet over grundlæggende danske love.
Jeg tror ikke på MS må tjekke om versionen af windows er ulovlig, og så sende resultatet tilbage til dem selv.

------------------------------------------
Res publica non dominetur

Ja, jeg tror Microsoft overholder loven. Det er da ikke mere end et par uger siden, de fik en bøde af EU, så de er på ingen måde hævet over grundlæggende danske love.
Jeg tror ikke på MS må tjekke om versionen af windows er ulovlig, og så sende resultatet tilbage til dem selv.

Res publica non dominetur

jeg må indrømme at lovgivning ikke er minstærke side...
hvis det er client programmet der gør det og de skriver det med småt i eula kan man aldrig vide....

det lyder jo næsten for godt til at være sandt.....

Mvh. Jop...

jeg tror ikke det bliver noget problem med at installere service pack 2 på en piratkopi, ikke alle der installere xp registrerer sig hos Microsoft, og det giver et utal af brugbare koder, det kan være at service pack tjekker koden udfra en bestemt matematisk formel og hvis den svare til den kode som er i reg..
så bliver service pack installeret. Det gør det nemt for hackere at lave et program til at enten generere kode eller udskifte koden i reg.

ps. *GG* nu er Microsoft jo ikke kendt som et fima der sætter sikkerhed i højsædet, her tænker jeg på et andet indlæg hvor microsoft tjekker den installerede xp op mod registreringen, de skal stadig have et hul fri til deres egen spionering...

det kan være at service pack tjekker koden udfra en bestemt matematisk formel og hvis den svare til den kode som er i reg..

De bruger kun en blackliste! dvs. de checker din registreringsnøgle op imod deres egen liste med nøgler som de med 100% sikkerhed ved, er piratnøgler eller nøgler som bliver brugt til pirateri.

ps. *GG* nu er Microsoft jo ikke kendt som et fima der sætter sikkerhed i højsædet, her tænker jeg på et andet indlæg hvor microsoft tjekker den installerede xp op mod registreringen, de skal stadig have et hul fri til deres egen spionering...

Tsk tsk... port 80... og du er jo netop selv den brist der findes fordi du siger ja til at aktivere ActiveX-kontroller på din PC, eksempelvis via Windows Update. - absolut intet med MS-sikkerhed at gøre...

Casper

t