Gates: Hardware bliver gratis

Tags:    it-nyheder

Stifteren af verdens største softwarefirma mener, at hardware snart bliver foræret væk. Når det gælder mobiltelefoner er det allerede almindelig praksis, at den fysiske enhed bliver solgt meget billigt eller næsten foræret væk, hvis man tegner et abonnement hos en tjenesteudbyder. Bill Gates tror, at det samme bliver tilfældet på it-markedet.

Stifteren af verdens største softwarefirma mener, at hardware snart bliver foræret væk. Når det gælder mobiltelefoner er det allerede almindelig praksis, at den fysiske enhed bliver solgt meget billigt eller næsten foræret væk, hvis man tegner et abonnement hos en tjenesteudbyder. Bill Gates tror, at det samme bliver tilfældet på it-markedet.

Det er jo kun "ældre" modeller der nærmest bliver foræret væk de nyeste kan sagtens koste et par tusinde.
Hvad skulle man så købe sammen med pc'en et adsl abonnoment?

Hvad skulle man så købe sammen med pc'en et adsl abonnoment?

Microsoft software tror jeg ideen er

Casper

Hvad kommer en pc med linux så til at koste? ;)

Hvad kommer en pc med linux så til at koste? ;)

Linux kan altså også købes i versioner til op til 1500 kr, det er nok sådan en distr. der følger med.

Det bliver nok også lidt ligesom mobiler, ved godt(billigt) abonnoment dyr mobil, ved dårligt(dyrt) abonnoment billig mobil. Med Windows billig hardware, med Linux dyr hardware, hvis det er den gratis Linux version er det nok lidt ligesom taletidskort der bliver lagt et betydeligt beløb oveni.

Altså de giver mobil telefoner som kun er 500 kr. vær og så køber du også et abolomang(eller hvad det hedder) hvor 1 min koster 500 kr. Det tjæner de utrolig meget på.

Men en hel pc, som koster ca. 3000 kr. Næppe. Hvis en computer kommer under 1000 så kan det ske. Men at give 3000 kr væk for at de vil købe windows XP eller Longhorn, er sindsygt. Det vil folk nok iligevæl, da windows er det styresytem (operations system) der bliver brugt mest. Det er over 90 % af alle pc'er.
Så det tjener de intet på. Og så skulle noget af windowses andre ting. Eks. Flight simulater. Hmm. ja, jo men det intjener det ikke.
Så skulle de købe alt det andet LORT Microsoft laver.
Deres Mus, tastatur, joystik osv. er noget lort og virker ikke. Og det vil absolut ikke tjene 3000 kr ind at de får dem til at købe, en mus, tastatur, joystik og flight simulater. Måske 1000 men det koster også at lave en mus, tastatur og så vider.

Dumt af dem der vil det!!!

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk

Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

et abolomang(eller hvad det hedder)

For lige at være fræk, hedder det et abonnement :)
Men jeg er generelt enig i de forskellige kommentarer. Jeg bryder mig ikke om ideen med næsten at påtvinge folk et abonnement imod at få hardwaren enormt billigt. Det vil bare ødelægge PC handelen ligesom det har med mobilhandelen.

// Kasper

Læg nu mærke til datoen

t