hejsa.
der findes en algoritme du nok gerne vil kigge lidt på. Ideen er at den sammenligner lyden af ord istedet for bogstaverne. fx. hanz og hans. det vil dog ikke hjælpe dig m.h.t. de eksempler du kom med.
algoritmen jeg snakker om hedder vidst SOUNDEX eller noget. kan ikke huske det præcist, men den er implementeret i Delphi og Pascal, så mon ikke du finder den et sted på nettet (usenet e.l.)
Ellers er der da nogle funktioner i Delphi til at se om en string er indholdt i en anden string. Hvis hele stringen ikke er det, benytter den sig af en forudbestemt algortime (som du sel vmå lave
), der forsørger med mindre strings. Der bliver du så ved indtil der er en match. du kan vel også gøre det omvendt, så du starter med et enkelt bogstav og arbejder dig op.
hele emnet er meget stort og jeg ved ikke meget om det. hvis jeg var dig ville jeg kigge på nettet, for der er tons information om søgning og hvordan man implementerer det (laver de mest effektive algoritmer). du skal måske overveje at bruge et binært træ i implementationen - i hvert fald er det meget brugt når man snakker søgning.
mark