EU tvinger Microsoft til at sælge 2 versioner af Windows

Tags:    it-nyheder

Det ser ud til at EU-kommisionen vil tvinge Microsoft til at sælge 2 forskellige versioner af Windows i EU. En version hvor Windows Media Player er inkluderet, og en version hvor de 2 produkter sælges hver for sig.

Var der også på et tidspunkt, at Microsoft blev dømt til at levere henholdsvis Windows og Intetnet Explorer seperat?

Men det sker sikkert aldrig at de laver to Windows udgaver, de køber vel bare EU? :)

Det ser ud til at EU-kommisionen vil tvinge Microsoft til at sælge 2 forskellige versioner af Windows i EU. En version hvor Windows Media Player er inkluderet, og en version hvor de 2 produkter sælges hver for sig.

Svarer det ikke til tvinge bmw til at sælge deres nyeste bil med og uden deres egne dæk? Jeg har ret svært ved at se meningen i dette.

-------------------------------------------
Geek by nature
Linux by choise
-------------------------------------------
---------Jesper aka Blackduck---------

Det må jeg også sige at jeg har!

Hvad skulle det gøre godt for om Windows sælges med eller uden Media Player og for den sags skyld Internet Explorer!!!!

Jeg kan sagtens se meningen i dette. EU ønsker at bryde monopoler (Som der også står i EU-forfatningen), og derfor tager de fat om Microsoft.

På den anden side tror jeg ikke det vil nytte noget at tvinge dem til at sælge 2 forskellige versioner, for jeg tror alligevel at folk vil købe den med WMP.

Det må jeg også sige at jeg har!

Hvad skulle det gøre godt for om Windows sælges med eller uden Media Player og for den sags skyld Internet Explorer!!!!

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/

t