Danske forskere frikender mobilstråling

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Forskere fra Aalborg Universitet konkluderer, at strålingen fra en mobilmast er 100 gange mindre end strålingen fra en mobiltelefon. Professor Jørgen Bach Andersen og lektor Gert Frølund Pedersen har målt den reelle stråling i Aalborg Midtby og slår fast, at den ligger væsentligt under de internationale grænseværdier.

Hvordan kan man kodkende noget efter en grænse, som er fastsat af en gang hjernedøde politikere, der ikke aner det fjerneste om stråling osv.

Det eneste de kan finde ud af, er at sidde på deres flade røv, og så derefter bare skovle deres alt for høje løn ned i lommerne.

Ikke engang forskere kender noget til bivirkninger, eller det der er værre.

Hvordan kan man kodkende noget efter en grænse, som er fastsat af en gang hjernedøde politikere, der ikke aner det fjerneste om stråling osv.

hmm.... i artiklen står der:
Forskerne konkluderer, at strålingen fra mobilmaster er 100 gange mindre end strålingen fra en mobiltelefon

så at frikende masterne er vel meget fair, efter som alle med en mobil telefon, udsætter sig selv for en 100 gange stører fare ved at bruge den, en de gør ved at være i nærheden af en mast.

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:42 af Bruger #3530
Nu glæder jeg mig bare til forskerne frifinder vores elskede computere for skadelig EMS :)

(EMS: Elektro Magnetisk Stråling, der måske påvirker hjernens arbejsomhed og ledeevne)

Tror det højeste computere kan skade, er at man bliver doven fordi at det er sjovere at chatte, end at arbejde?

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Den 16-02-04 15:29 skrev adam følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

hmm.... i artiklen står der:
Forskerne konkluderer, at strålingen fra mobilmaster er 100 gange mindre end strålingen fra en mobiltelefon

så at frikende masterne er vel meget fair, efter som alle med en mobil telefon, udsætter sig selv for en 100 gange stører fare ved at bruge den, en de gør ved at være i nærheden af en mast.

adam

-----------------------------------------------------------------------------

Fordi de går efter nogle retningslinjer, regler om du vil, og udregner derfra.
Hvem siger egentlig at master ikke kan skade? Bare fordi telefonen er 100 gange kraftigere, betyder det jo ikke at masterne er uskadelige.

Dette er grunden til at jeg aldrig har fået en mobiltelefon :D

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hvem siger egentlig at master ikke kan skade? Bare fordi telefonen er 100 gange kraftigere, betyder det jo ikke at masterne er uskadelige.

Sandt nok... det betyder bare at hele debatten her nået hysteri, der kun kan betyde noget for folk som the-freak og mig, der ikke har telefoner

adam

Sandt nok... det betyder bare at hele debatten her nået hysteri, der kun kan betyde noget for folk som the-freak og mig, der ikke har telefoner

adam

Forskerne på Aalbrog universitet er i lommen på mobil industrien, pga. de er ved at udvikle 4G mobiltelefoner. Derfor kan du ikke stole på dem. Gammelt ordprog: Det svarer til at lade ræven vogte gæs!

Så du kan ganske roligt stole på flere svenske forskere, EU forskningslaboratorier og Sianette Kwee fra Århus universitet.

Link: http://www.biokemi.au.dk/kwee/

Selvom strålingen fra masterne skulle være uskaldelig, så er strålingen fra mobiltelefonerne det ikke.

Desuden mener jeg oxo at alt det her med mobiltelefoner er et kunstigt skabt behov... Hvis der er en der kan fortælle mig, på en overbevisende måde, så er de fandme seje :D...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

[Redigeret d. 17/02-04 21:11:35 af The-Freak]

<< < 12 > >>
t