MessageDLg, søg dir igennem

Tags:    delphi

Hvordan spørger man brugeren om han vil gemme sit dokument når han lukker det ned på dansk.
Dvs. Med "yes, No, cancel" kender jeg godt koden men hvad til "ja, nej, anuller"?

Og hvordan kan jeg søge et dir igennem for hivlke filer der ligger der?
mvh
kastermester



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan spørger man brugeren om han vil gemme sit dokument når han lukker det ned på dansk.
Dvs. Med "yes, No, cancel" kender jeg godt koden men hvad til "ja, nej, anuller"?

Og hvordan kan jeg søge et dir igennem for hivlke filer der ligger der?
mvh
kastermester


Se i hjælpen under MessageBox.

Se i hjælpen under FindFirst, FindNext og FindClose.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



Der findes en komponet i borland C++ og Delphi til dette. Se under standart komponeter. Jeg mener der er noget der heder "maske" hvor du inskriver den file type du gerne vil have vist i det bibliotek du selv vælger som standard bib. Det er ret simpelt, og cool når det virker.

Du tager komponeten ind på din form.
Derefter opsættter du det bibliotek der skal bruges (ellers bruges windows default)
Herefter sætter du en knap der kalder det objekt navn som indeholder fileoåbne-enheden.
F.eks. FileOpen.open();
Nu åbnes der en normal file dialog.

Tror faktisk komponeten hedder "FileDialog".....

Håber det var til hjælp....




Jeg skal ikke bruge det på den måde... det er fordi at jeg koder en html editor og der skal man kunne lave nogle template dokumenter som så ryger i en mappe og den mappe skal jeg jo så vide hvad der ligger deri.

Håber at det hjalp lidt.

Mvh
Kaare



Mange tak.



t