Dansk lov kan bremse Microsoft-kampagne

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Microsofts nye store kampagne mod Linux, som allerede kører massivt i amerikanske medier, kommer måske aldrig til Danmark. Skrappere regler i den danske markedsføringlov kan nemlig sætte en stopper for kampagnens sammenligninger af de samlede omkostninger ved driften af henholdsvis Windows- og Linux-løsninger.

Microsofts nye store kampagne mod Linux, som allerede kører massivt i amerikanske medier, kommer måske aldrig til Danmark. Skrappere regler i den danske markedsføringlov kan nemlig sætte en stopper for kampagnens sammenligninger af de samlede omkostninger ved driften af henholdsvis Windows- og Linux-løsninger.

Vi håber vi ikke at den kommer på Dansk tv. Det ville værre nok for mig til også og skrådte mit tv :(

_

[Redigeret d. 10/01-04 18:46:28 af Søren Klit Lambæk]

Vi håber vi ikke at den kommer på Dansk tv. Det ville værre nok for mig til også og skrådte mit tv :(

Og det siger du vel fordi du ikke bryder dig om Microsoft? Det synes jeg ærlig talt er plat snak, ikke for at virke nedværdigende, men hvad skal det gøre godt for at blive ved med at se ned på Microsoft?

Jeg synes det er helt fint at de vil køre en sådan kampagne, at en dansk lov så forhindre dem ind i at køre denne i Danmark, er der ikke så meget at gøre ved. Hvis vi fjerner den lov der fratager dem retten til at køre på en konkurrent, vil vi i fremtiden se reklamer der siger at "<indsæt brand> er et bedre opvaskemiddel end <indsæt brand>" - og det vil vi jo ikke :)

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Ej jeg synes sgu også det er noget lort det microsoft har sat gang i, det er alt for dumt at begynde at rakke et andet firma ned, fordi de får en hel del konkurrence.
Synes at det selvfølgelig også er lidt flabet af Linux, at de har et Styresystem der ikke koster en skid.
Men flabet på en god måde.
Men jeg har generelt ikke noget imod microsoft, jeg synes det er sejt det Bill Gates har gjort.
Men stadigvæk er jeg glad for at denne lov, gør at reklamerne ikke kan køre i Danmark.

Mvh.

Christian

Det er faktisk normalt i USA at et firma i en reklame, bruger et andet firma som et dårligt firma, for at fremme dem selv. Så det er kun pga. vores kultur herhjemme vi måske kan have noget imod det, i USA siger de nok ikke så meget til det.

--
Co-Admin

Normalt synes jeg at man skal reklamere for sine egne produkter ved at highlighte de ting der gør det godt, i stedet for at fokusere så meget på andres produkter. Er man nødt til at råbe op om andre produkters fejl, kan det for mig godt virke som om at der bare ikke er nok gode ting at sige om sit eget produkt. Det er imo en dårlig position for Microsoft at stille sig selv i, specielt når de (imo) generelt laver gode produkter. Jeg kan egentlig godt forstå den danske lovgivning :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

I så fald er jeg glad for den Danske lovgivning med at du ikke må rakke andre firmaer ned! Det skulle jo nødig ende i mudderkampe mellem firmaer. Desuden synes jeg at Microsoft burde lave deres reklamer så de passer til de forskellige kulture, men det finder de jo nok selv ud af!

Er man nødt til at råbe op om andre produkters fejl, kan det for mig godt virke som om at der bare ikke er nok gode ting at sige om sit eget produkt.

Det er jo også meget amerikansk standard, generelt at lave skod produkter, og være så fokuserede på deres kapitalistiske samfund, at det er ligemeget hvad man siger om hinanden, det er groft sagt, så demokratisk som det kan blive. Det at man ikke må sammenligne sig med andre firmaers produkter er jo faktisk en begrænsning af demokratien, hvis man tænker over det. Ikke at det gør mig noget, jeg kan generelt ikke lide den måde USAs samfund ser ud, udadtil.

I så fald er jeg glad for den Danske lovgivning med at du ikke må rakke andre firmaer ned! Det skulle jo nødig ende i mudderkampe mellem firmaer. Desuden synes jeg at Microsoft burde lave deres reklamer så de passer til de forskellige kulture, men det finder de jo nok selv ud af!

Jeg er så sandelig også glad for den danske lovgivning, naturligvis nogle få undtagelser, men det er ikke noget der har med dette emne at gøre.
Jeg tror også Microsoft laver deres reklamer som de bør være, de har penge nok til at ansætte et anstændigt reklamebureau.

Så en sidste bemærkning; er her nogle som har lagt mærke til de reklamer Tele2 kører? "Altid billigere end TDC" - ca. citat ;) Men det kan umuligt være lovligt..

--
Co-Admin

Så en sidste bemærkning; er her nogle som har lagt mærke til de reklamer Tele2 kører? "Altid billigere end TDC" - ca. citat ;) Men det kan umuligt være lovligt..

--
Co-Admin

Se her http://www.editorial.dk.tele2.se/?page=privat&t2page=privat&1073915467 der står det

>Så en sidste bemærkning; er her nogle som har lagt mærke til de reklamer Tele2 kører? "Altid billigere end TDC" - ca. citat ;) Men det kan umuligt være lovligt..

Fordi det er billigere er det jo ikke nødvendigvis bedre ;). Jeg ser ikke noget forkert i det slogan som Tele2 bruger - de siger jo sådan set ikke noget dårligt om TDC, de siger bare at de er billigere. Om det så rent faktisk er en god eller en dårlig ting, må jo være op til den enkelte at bestemme. Så vidt jeg ved er der vist efterhånden MANGE der har haft ret dårlige erfaringer med Tele2, men sådan er der jo så meget :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

<< < 12 > >>
t