Politi-orm skræmmer brugere

Tags:    it-nyheder

En ny internet-orm er forklædt som et anklageskrift fra politiet. Den nye variant af Sober.c, som indtil videre kun er rapporteret i Tyskland, ankommer i en mail, som tilsyneladende kommer fra kriminalpolitiet. Brevet fortæller, at politiet har indledt en efterforskning mod modtageren for ulovlig nedhentning af film og mp3-musik fra nettet.

En ny internet-orm er forklædt som et anklageskrift fra politiet. Den nye variant af Sober.c, som indtil videre kun er rapporteret i Tyskland, ankommer i en mail, som tilsyneladende kommer fra kriminalpolitiet. Brevet fortæller, at politiet har indledt en efterforskning mod modtageren for ulovlig nedhentning af film og mp3-musik fra nettet.

Haha, den har jeg vist allerede fået et par gange. Den var skam på engelsk, og de angav endda den IP som jeg angiveligt skulle bruge til at lave alle disse ulovlige ting med. Dog var IP'en altså ikke min (og nok heller ikke en jeg nogensinde havde været online fra), og den vedhæftede fil blev blocket af Outlook (ikke fordi jeg kunne finde på at åbne en .scr fil alligevel), OG mail'en blev fanget af mit antivirusprogram. Den orm synes jeg altså ikke var så effektiv :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

hehe Kasper :D
Er da altid noget at Antivirus programmerne finder dem, er fandme nedern når man får en virus ingen apps fatter, som så sletter ens sysfiler :'(!

Med venlig hilsen
Ken Christensen

t