Fogedforbud mod Lindows i Sverige

Tags:    it-nyheder

Microsoft har fået nedlagt fogedforbud mod Linux-firmaet Lindows.com. Navnet Lindows må ikke bruges i Sverige, indtil der er faldet en endelig afgørelse i sagen mellem Microsoft og Lindows.com.

Det viser jo bare at Micro$oft er frustrerede, og at de er bange for at Linux skal få for meget success... Men det har jo været sådan i noget tid nu...
Det er lidt skræmmende at de ikke skyr nogen midler for at knuse eksistensgrundlaget for konkurerene produkter!

User
Bruger #80 @ 12.12.03 09:45
Det viser jo bare at Micro$oft er frustrerede, og at de er bange for at Linux skal få for meget success... Men det har jo været sådan i noget tid nu...
Det er lidt skræmmende at de ikke skyr nogen midler for at knuse eksistensgrundlaget for konkurerene produkter!

Det synes jeg ikke passer? Jeg mener at det handler om et spørgsmål omhandlende rettigheder til navnet Windows. Jeg synes faktisk det er okay at microsoft vil sikre sig at deres navn ikke bliver forvekslet/krænket, med/af Lindows.

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Det synes jeg ikke passer? Jeg mener at det handler om et spørgsmål omhandlende rettigheder til navnet Windows. Jeg synes faktisk det er okay at microsoft vil sikre sig at deres navn ikke bliver forvekslet/krænket, med/af Lindows.

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Jeg er enig med Daniel. For mig virker det som om at Lindows bare vil trække på et populært navn og en masse hårdt arbejde, for at gøre det lettere for sig selv. Det kan jeg sagtens forstå at Microsoft ikke gider at finde sig i.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg er enig med Daniel. For mig virker det som om at Lindows bare vil trække på et populært navn og en masse hårdt arbejde, for at gøre det lettere for sig selv. Det kan jeg sagtens forstå at Microsoft ikke gider at finde sig i.

Jeg tror også det er nogle helst væsentlige ting så som et godt navn og nærhed med Windows i interface, funktioner, m.v. der har fået Lindows til at vælge dette navn.

Det er naturligvis ikke fair.

På mig virker den første kommentar også lidt uintelligent, idet atder med det samme bliver sagt "Microsoft er taberne", det er så ikke tilfældet i denne sammenhæng.
Linux-miljøet kan vel også have nogle idioter, som mener at bare fordi at Windows måske ikke er så og så stabilt, skal de have lov til at gøre nogle ting, alle andre på ingen måde ville få lov til.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Nu kender jeg ikke grundene, men grundlæggeren af Lindows har helt klart et horn i siden på Microsoft. Det var jo også ham som udlovede de her kæmpe dusører for de første der kunne lægge Linux på X-boxen.

Ud fra alt hvad jeg har læst og hørt om Linux/Lindows, er Lindows i bedste fald et middelmådigt produkt, som ikke adskiller sig nævneværdigt fra andre Linux distributioner, bortset fra at navnet ligger op af Windows ...

Det er i hvert fald en diskussion jeg er fløjtende ligeglad med, jeg sværger alligevel til rødhætte linux :D
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Microsoft har fået nedlagt fogedforbud mod Linux-firmaet Lindows.com. Navnet Lindows må ikke bruges i Sverige, indtil der er faldet en endelig afgørelse i sagen mellem Microsoft og Lindows.com.

Hvad skal man næsten sige? Det der er rigtig klamt i den her sag, er navnet Lindows. Når man hører det tænker man straks 'Windows? Hmm.. Så må det være godt?' for det står Microsoft Windows altså for nu til dags! Det er da dybt urimeligt, at fordi der er nogle linux-nødder der vil have del i succesen på os-markedet, snylter sig ind vha. Windows navnet?

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...

t