Acceptér højst to mobil-reparationer

Tags:    it-nyheder

Kunder skal kun acceptere at deres mobiltelefon bliver sendt til reparation en eller to gange – og ikke fem. Det slår to afgørelser i Forbrugerklagenævnet fast. Efter de to forsøg har sælgeren af mobiltelefonen opbrugt sine chancer, og bør hoste op med en hel ny telefon, eller pengene retur.

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:52 af Bruger #3530
Hvor ville de være dejligt hvis samme regler gælder for diverse computerdele som f.eks. grafikkort har ventet i 9 uger på at få et repareret og det vil jeg IKKE genopleve

// Kasper
»http://kaspertech.dk

Well, det er ikke rimelig tid.
Gå ned og kræv et konkret svar på hvor dit kort er nu, og hvor lang tid der går før du får det tilbage. Kan de ikke give et ordentligt svar skal de stikke dig et andet, eller pengene tilbage. :)

Mvh,

Thomas Nielsen

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:52 af Bruger #3530
Forbrugerklagenævnet tager 80kr i gebyr, men det kan tage ½ til 1 år for at få behandlet en sag.

Jeg vil istedet anbefale dig og enten:
1) Kigge i lovsamlinger selv, og smide en række paragraffer efter dem.
2) Tage al dokumentation du har, og tage til gratis retshjælp og fremlægge din sag. (google: gratis retshjælp, så kommer der links der kan give dig nummeret)

Mvh,

Thomas Nielsen

Forbrugerklagenævnet tager 80kr i gebyr, men det kan tage ½ til 1 år for at få behandlet en sag.

Jeg vil istedet anbefale dig og enten:
1) Kigge i lovsamlinger selv, og smide en række paragraffer efter dem.
2) Tage al dokumentation du har, og tage til gratis retshjælp og fremlægge din sag. (google: gratis retshjælp, så kommer der links der kan give dig nummeret)

Mvh,

Thomas Nielsen

Hvorfor tag Forbugerklagenænet kun imod klager hvis du også for penge!

jeg kan ikke se den dybere mening med at have et forbrugerklagenævn der tag penge for at modtage klager¿¿¿

-Thomas Christensen

Hvorfor tag Forbugerklagenænet kun imod klager hvis du også for penge!

jeg kan ikke se den dybere mening med at have et forbrugerklagenævn der tag penge for at modtage klager¿¿¿

-Thomas Christensen

Sådan er det nu engang bygget op. Det er da ikke noget at klage over, små 80 kroner.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

For at undgå folk klager over ligegyldigheder, bare for at tage chancen. Så er man sikker på det kun er folk der rent faktisk forventer at få ret som klager.
For mig ville det ikke gøre noget hvis beløbet var større, hvis det kunne få ventetiden ned.

Mvh,

Thomas Nielsen

t