Selvbyggende mikro-transistorer

Tags:    it-nyheder

Israelske forskere har taget DNA i brug for at skabe transistorer, som bygger sig selv. Videnskabsfolkene har bygget en transistor af nanorør og cylindriske molekyler, som er en tiendemilliontedel af en tomme i diameter, og benytter biologiske principper til at udvikle en selvbyggende elektronisk enhed i røret. Dette anses som det første solide skridt i retningen af selvbyggende elektronik.

Israelske forskere har taget DNA i brug for at skabe transistorer, som bygger sig selv. Videnskabsfolkene har bygget en transistor af nanorør og cylindriske molekyler, som er en tiendemilliontedel af en tomme i diameter, og benytter biologiske principper til at udvikle en selvbyggende elektronisk enhed i røret. Dette anses som det første solide skridt i retningen af selvbyggende elektronik.

Nice! Så vil jeg have en mobiltelefon der hele tiden opgraderer sig selv til nyeste Nokia model eller noget :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Nice! Så vil jeg have en mobiltelefon der hele tiden opgraderer sig selv til nyeste Nokia model eller noget :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Siemens ;)

Gad vide om det kan bruges til at skabe elektricitet uden at man skal bruge ressourcer på det?

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:51 af Bruger #3530
KasperTSW jeg er nødt til at spørge dig hvad UdvNewsbot egentlig er for en størrelse :) ?

Det er en newsbot som henter nyheder fra ComON.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

We are the Borg....

Mvh,

Thomas Nielsen

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:51 af Bruger #3530
t