HTML-editor

Tags:    delphi

Jeg er i gang med at lave en HTML-editor. Jeg har fået lavet det meste af mit UI, men nu mangler jeg så al programmeringen. Jeg mangler flere forskellige ting. Jeg bruger Delphi 6 Personal Edition.

1. SynEdit 1.03 - hvordan den bruges og om den overhovedet virker i Delphi 6...
2. TWebbrowser komponenten - download og hvordan den bruges
3. Jeg har lavet en ganske normal Filer menu, som i alle andre programmer. Der er som sædvanlig et Gem-punkt, og et Gem Som-punkt. Jeg har fået Gem Som-punktet til at virke, men hvordan laver jeg Gem-punktet?

Håber, at der er nogen der vil jeg hjælpe mig, jeg er ikke så godt i gang med det her programmering endnu...

Med venlig hilsen Peter Steen Hansen, ps_hansen@msn.com
GBU[Redigeret d. 03/07-02 18:31:54 af Peter Steen Hansen]



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er i gang med at lave en HTML-editor. Jeg har fået lavet det meste af mit UI, men nu mangler jeg så al programmeringen. Jeg mangler flere forskellige ting. Jeg bruger Delphi 6 Personal Edition.

1. SynEdit 1.03 - hvordan den bruges og om den overhovedet virker i Delphi 6...
2. TWebbrowser komponenten - download og hvordan den bruges
3. Jeg har lavet en ganske normal Filer menu, som i alle andre programmer. Der er som sædvanlig et Gem-punkt, og et Gem Som-punkt. Jeg har fået Gem Som-punktet til at virke, men hvordan laver jeg Gem-punktet?

Håber, at der er nogen der vil jeg hjælpe mig, jeg er ikke så godt i gang med det her programmering endnu...

Med venlig hilsen Peter Steen Hansen, ps_hansen@msn.com
GBU[Redigeret d. 03/07-02 18:31:54 af Peter Steen Hansen]


1. Du kan prøve at kigge på de mange demoer der er med.

2. http://www.udvikleren.dk/eforum/thread.php4?f=2&t=396 (Kopier det op i adressen).

3. Du skal oprette en var Filename: TFilename (eller String) og så skal du ændre Filename følgende steder:
Menu-punkt ny: Filename := '';
Menu-punkt Åbn: Filename := OpenDialog1.Filename;
Menu-punk Gem som: Filename := SaveDialog1.Filename;
FormCreate: Filename := '';

Gem kode:
<pre>if Filename <> '' then
Editor.SaveToFile(Filename)
else GemSom1Click(self);</pre>Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk[Redigeret d. 04/07-02 01:14:33 af Emil]



t