En del ting (Markeret tekst, TabSheet)

Tags:    delphi

Jeg er som så mange andre gået igang med at lave min egen teksteditor... det går da ogs meget godt men jeg har lige nogle ting som jeg ikke lige kan løse....

1. Hvordan finder jeg ud af om "klip" og "kopier" skal være enabled?
2. Hvordan finder jeg ud af om "Sæt ind" skal være enabled?
3. Er der ikke nogen der vil være venlige at skrive hvordan jeg kan lave TTaSsheets (til en TPageControl, Antag at den hedder PageControl) i runtime plus at et vindue kan ses når man har valgt det tab sheet... og at man skal kunne lukke dem ned igen (Sjovt nok).

Kan du besvare dem... eller bare nogen af dem... pointlisten for de forskellige er som følger...

Spm 1. 50 Point
Spm 2. 50 Point
Spm 3. 150 Point!

Så skulle der vist være lidt at gå efter ;-)

mvh
Kaare

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update...

Spørgsmål 1 og 2 er løst og jeg mangler kun 3'eren... og den er der nu 250 UP på spil ved....[Redigeret d. 30/06-02 01:25:43 af Kaare]



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er som så mange andre gået igang med at lave min egen teksteditor... det går da ogs meget godt men jeg har lige nogle ting som jeg ikke lige kan løse....

1. Hvordan finder jeg ud af om "klip" og "kopier" skal være enabled?
2. Hvordan finder jeg ud af om "Sæt ind" skal være enabled?
3. Er der ikke nogen der vil være venlige at skrive hvordan jeg kan lave TTaSsheets (til en TPageControl, Antag at den hedder PageControl) i runtime plus at et vindue kan ses når man har valgt det tab sheet... og at man skal kunne lukke dem ned igen (Sjovt nok).

Kan du besvare dem... eller bare nogen af dem... pointlisten for de forskellige er som følger...

Spm 1. 50 Point
Spm 2. 50 Point
Spm 3. 150 Point!

Så skulle der vist være lidt at gå efter ;-)

mvh
Kaare

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update...

Spørgsmål 1 og 2 er løst og jeg mangler kun 3'eren... og den er der nu 250 UP på spil ved....[Redigeret d. 30/06-02 01:25:43 af Kaare]


//Lav en TTabSheet i run-time:
procedure TForm1.LavButtonClick(Sender: TObject);
var NyTabSheet: TTabSheet;
begin
NewTabSheet := TTabSheet.Create(PageControl);
NewTabSheet.Caption := 'Ny tab';
NewTabSheet.Visible := True;
NewTabSheet.PageControl := PageControl;
end;

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



Det ovennævnte funker udemærket men der er stadig et problem...

MDI vinduet kan ikke ses når man gør det på ovennævnte måde

Ellers tak... kan du løse dette ovenstående problem og jeg ikke har flere spørgsmål om samme emne er points'ne dine.

Mvh
Kaare



Fandt selv en løsning... så jeg tager pointne selv.

Mvh
Kaare



t