22.000 virtuelle tyverier

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Tyveri af virtuelle ting i online computerspil er stigende. Et spil som "EverQuest" er tit udsat for tyverier, da der ligefrem er opstået bander, der går sammen om at stjæle ting fra spillerne, de måske har været flere måneder om at gøre sig fortjente til. Problemet er især stort i Sydkorea, hvor 22.000 ud af 40.000 computerrelaterede forbrydelser var tyveri i online spil.

Tyveri af virtuelle ting i online computerspil er stigende.

Nu bliver jeg nok flamet ned under gulvbrædderne, men:

Herregud det er et spil. Selvfølgelig er det da surt at få stjålet en eller anden genstand man har arbejdet hårdt for inde i spillet. Men det er først og fremmest KUN et spil. Tyveri er en del af spillet, og hvis man ikke kan håndterer det, må man gå et andet sted hen.

Det er nu engang min mening.

Flame away!
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Men det er først og fremmest KUN et spil.

Hvis det er et spil der bliver brugt til konkurrencer, hvor der er præmier, så er det jo en ret alvorlig ting. Det svarer til at tage doping når man cykler.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:49 af Bruger #3530
Det der kan jeg tage _så_ lidt seriøst... Tør øjnene nørder

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...

Tror sgu de er lidt ligeglade med hvad du kan tage seriøst! Jeg vil ikke påstå at jeg kan sætte mig ind i sagen, for jeg har aldrig brugt tid på den slags, men naturligvis er det da et problem hvis ting man har brugt måneder på, bliver stjålet. Din kommentar, Marco, viser en, i mine øjne, meget latterlig holdning overfor fænomenet. Det er muligt at du føler dig for hardcore til at gå op i den slags, men lad være med at fordømme andre der godt kan lide at bruge sin tid på den slags! Desuden virker det ufedt at bruge "nørder" som et skændsord i denne sammenhæng - jeg ved udmærket hvor meget du i grunden sidder på IRC hver dag :)

Derudover mener jeg at Ronni har helt ret. Vi er ved at nå et tidspunkt hvor computerspil er en sport, der på mange punkter er på lige fod med alle mulige andre sportsformer, og det kan jeg sagtens forstå. Der er folk der bruger UTROLIGT meget tid på at øve sig i at spille computer, for at konkurrere mod de bedste i verden, og det har jeg PRÆCIS lige så meget respekt for som folk der fx spiller fodbold 8 timer om dagen.

Just my 2 cents..

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Tror sgu de er lidt ligeglade med hvad du kan tage seriøst! Jeg vil ikke påstå at jeg kan sætte mig ind i sagen, for jeg har aldrig brugt tid på den slags, men naturligvis er det da et problem hvis ting man har brugt måneder på, bliver stjålet. Din kommentar, Marco, viser en, i mine øjne, meget latterlig holdning overfor fænomenet. Det er muligt at du føler dig for hardcore til at gå op i den slags, men lad være med at fordømme andre der godt kan lide at bruge sin tid på den slags! Desuden virker det ufedt at bruge "nørder" som et skændsord i denne sammenhæng - jeg ved udmærket hvor meget du i grunden sidder på IRC hver dag :)

Jeg er ligeglad med hvor ligeglade i er (:D?)

Der er folk der bruger alt deres tid på omtalte computerspil, og skaffer sig artifacts mm., og bruger dem i krig og kamp mod andre. Og ikke et ondt ord om dem, men hvor slemt er det lige at få stjålet gear i et spil?

Desuden fordømmer jeg ingen.

Jeg føler mig for hardcore til at gå op i den slags? Undskyld sprogvalget, men KN*P dig selv!

Ordet nørd kan betyde mange ting. Jeg er nørd, ja, men ikke på sådan en måde, at jeg ville tude og vræle hvis der var nogen der stjal virtuelle objekter fra mig?

- FreaK aka Marco

--

[Redigeret d. 04/10-03 20:57:53 af Marco]

>Der er folk der bruger alt deres tid på omtalte computerspil, og skaffer sig artifacts mm., og bruger dem i krig og kamp mod andre. Og ikke et ondt ord om dem, men hvor slemt er det lige at få stjålet gear i et spil?

Det er vel nogenlunde lige så slemt som at få stjålet din bedste ketcher, hvis du er tennisspiller osv osv osv...

>Desuden fordømmer jeg ingen.

...

>Jeg føler mig for hardcore til at gå op i den slags? Undskyld sprogvalget, men KN*P dig selv!

Det gør jeg så. Jeg mener at du med din udtalelser leger for hardcore til at gå op i den slags.

>Ordet nørd kan betyde mange ting. Jeg er nørd, ja, men ikke på sådan en måde, at jeg ville tude og vræle hvis der var nogen der stjal virtuelle objekter fra mig?

Til gengæld sætter du så et større postyr i gang, når du bliver bannet fra IRC kanalen. Og hvad prøver jeg at sige med det? Vi er allesammen forskellige, og kan derfor også "rammes" på forskellige steder. Det der virker ligegyldigt for dig, betyder noget for andre. Kan du ikke respektere det, mener jeg at du er fordømmende. Det mener jeg også at du er når du bruger ordet nørd som et skældsord, _specielt_ når jeg mener at du selv er det, dog sikkert på andre områder end lige "spilnørderne".

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

>Der er folk der bruger alt deres tid på omtalte computerspil, og skaffer sig artifacts mm., og bruger dem i krig og kamp mod andre. Og ikke et ondt ord om dem, men hvor slemt er det lige at få stjålet gear i et spil?

Det er vel nogenlunde lige så slemt som at få stjålet din bedste ketcher, hvis du er tennisspiller osv osv osv...

>Desuden fordømmer jeg ingen.

...

>Jeg føler mig for hardcore til at gå op i den slags? Undskyld sprogvalget, men KN*P dig selv!

Det gør jeg så. Jeg mener at du med din udtalelser leger for hardcore til at gå op i den slags.

>Ordet nørd kan betyde mange ting. Jeg er nørd, ja, men ikke på sådan en måde, at jeg ville tude og vræle hvis der var nogen der stjal virtuelle objekter fra mig?

Til gengæld sætter du så et større postyr i gang, når du bliver bannet fra IRC kanalen. Og hvad prøver jeg at sige med det? Vi er allesammen forskellige, og kan derfor også "rammes" på forskellige steder. Det der virker ligegyldigt for dig, betyder noget for andre. Kan du ikke respektere det, mener jeg at du er fordømmende. Det mener jeg også at du er når du bruger ordet nørd som et skældsord, _specielt_ når jeg mener at du selv er det, dog sikkert på andre områder end lige "spilnørderne".

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Du har ikke ret.

- FreaK aka Marco

--

>Du har ikke ret.

Hvis du ikke har andet at sige, sååå :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Du har ikke ret.

Jo.

Kasper har fat i den lange ende, og jeg mener faktisk at hans argumenter vejer tungere end at du kan afvise hans tese ved en så simpel sætning. Du må have nogle argumenter for at han ikke har ret?

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

<< < 12 > >>
t