Tror ikke Kasper og Daniel får de problemer, de er kreative mennesker
Mange tak for de pæne ord, Ronni. Det er sjovt nok nogenlunde det samme jeg forsøger at overbevise mig selv om, når jeg ser nyheder som den her
. Jeg vil nu helst heller ikke have et job ud fra hvilken uddannelse jeg har taget, hellere på hvad jeg rent faktisk kan (og hvad jeg kan lære i fremtiden).
I min klasse går der da nogle mennesker som jeg ikke rigtigt kan få til at passe ind. Computere interesserer dem ikke synderligt, og programmering siger dem intet. Til gengæld er de så dygtige til at få læst deres lektier, og arbejder gerne 3 gange så hårdt som os andre, for at opnå mindre eller det samme. Jeg ville nok, som arbejdsgiver, have meget svært ved at give et job til en jeg ikke følte havde en grundlæggende forståelse for det personen skulle lave. Dvs. der sikkert er mange datamatikere der består, men som måske ikke er så forfærdeligt egnet til fx et kode job. Jeg siger ikke at dette er årsagen til den store arbejdsløshed blandt datamatikere, men det ville overraske mig meget hvis det ikke var en del af det. Det kan være godt at se en sag fra lidt flere sider end kun én i hvert fald
--
Mvh.
Kasper (TSW)
Webmaster
[Redigeret d. 22/09-03 12:33:23 af Kasper (TSW)]