TDIBImage

Tags:    delphi

Jeg har lavet et slangespil hvoraf slangen består af en række Timage der følger efter hinanden.
Hver gang slangen rykker sig opdaterer programmet billederne i slangen.
Billederne er tegnet i Paint og gemt som bitmapbillede (*.bmp) og er i en TDXImageList (fra DelphiX). Det virker sådan set også godt nok, men listen kalder billederne for TDIB og når jeg kommer dem ned i slangen kan de ikke være gennemsigtige selvom Transparent er True. Jeg kan godt gemme billederne i nogle usynlige TImage men så blinker slangen hver gang den rykker sig, så jeg vil helst have at Imagerne gerne vil gøre DIB-billederne gennemsigtige.

Hvad skal jeg gøre?

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal huske at checke når du putter billederne ind i DXimagelisten at transparent = true og transparent color = den frave baggrunden på dine billeder har. og tag og print billederne på skærmen istedet for at bruge Timages

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Du skal huske at checke når du putter billederne ind i DXimagelisten at transparent = true og transparent color = den frave baggrunden på dine billeder har. og tag og print billederne på skærmen istedet for at bruge Timages

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com


Hvordan skal jeg så flytte dem?

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



Jeg har lavet et slangespil hvoraf slangen består af en række Timage der følger efter hinanden.
Hver gang slangen rykker sig opdaterer programmet billederne i slangen.
Billederne er tegnet i Paint og gemt som bitmapbillede (*.bmp) og er i en TDXImageList (fra DelphiX). Det virker sådan set også godt nok, men listen kalder billederne for TDIB og når jeg kommer dem ned i slangen kan de ikke være gennemsigtige selvom Transparent er True. Jeg kan godt gemme billederne i nogle usynlige TImage men så blinker slangen hver gang den rykker sig, så jeg vil helst have at Imagerne gerne vil gøre DIB-billederne gennemsigtige.

Hvad skal jeg gøre?

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk


Jeg er stadig interesseret i et godt svar.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



Jeg har lavet et slangespil hvoraf slangen består af en række Timage der følger efter hinanden.
Hver gang slangen rykker sig opdaterer programmet billederne i slangen.
Billederne er tegnet i Paint og gemt som bitmapbillede (*.bmp) og er i en TDXImageList (fra DelphiX). Det virker sådan set også godt nok, men listen kalder billederne for TDIB og når jeg kommer dem ned i slangen kan de ikke være gennemsigtige selvom Transparent er True. Jeg kan godt gemme billederne i nogle usynlige TImage men så blinker slangen hver gang den rykker sig, så jeg vil helst have at Imagerne gerne vil gøre DIB-billederne gennemsigtige.

Hvad skal jeg gøre?

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk


Jeg lukker tråden nu, da jeg har fundet en måde der er bedre end det jeg spørger om.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



t