Jeg er altså ikke enig i at Microsoft ikke burde have været sagsøget for dette her. Hvis Eolas Technologies har udviklet en teknologi, og IE har stjålet den fra dem, skal Microsoft så sandelig også betale kassen. Måske går det ud over mange sider, men jeg tror at Microsoft vil betale sig fra det. Desuden kan sagen tage mange år, så det varer længe før en evt. påvirkning.
Microsoft har før stjålet dele fra mange andre til henholdsvid Windows og IE. Skal de bare have lov til det? Det synes jeg bestemt ikke.
Jeg forstår heller ikke Jesper Christensen som siger at han ikke forstår hvorfor man kan få sådan et patent over noget som faktisk er standard. Det er jo Microsoft der har hugget det og gjort det til standard. Der er så mange der bruger Microsoft og derfor bliver det hurtigt standard. Man kan få patent over en ny teknologi man har opfundet. Det er der da intet galt i.
At Microsoft så bruger det i næsten hele Windows gør da bare sagen meget værre.
Men som sagt tror jeg ikke det kommer til at gå ud over brugerne. Microsoft kan bare købet patentet.
Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/
Sagen handler slet ikke om Microsoft. De er bare de største, og derfor de første der kommer for retten. Det at bruge data fra et andet program ses meget ofte. Det er jo ikke Eolas Technologies der har lavet pluginsne. De har bare patent på at bruge plugins. Der er flere software firmaer som laver plugins, såm måske nu ikke kan få lov til at sælge dem uden at krænke Eolas Technologies rettighedder. Detsuden var denne teknologi meget brugt før der blev taget patent.
Men jo jeg er enig i at microsoft ikke kan slippe fra patent krænkelse MEN jeg synes man skal tænke på bruger ne som overvægten her altså synes jeg: Lad Microsoft betale mange mange dollars for at få lov at bruge det og lad så sagen være glemt uden at ruske op i de mange millioner der har brugt lang tid på at lave ting udfra den nuværende teknologis standpunkter og udforming!
"Microsoft har gjort noget galt (før det var forkert at gøre det) og jeg har gjort noget galt. Lad bare Microsoft betale for det de gør forkert hvis jeg kan undgå at betale for det jeg gør forkert"
Hvorfor var det lige det også skulle gå udover andre browsere?
Dem der laver pluginsne kan jo forsat lave dem til Mozilla, Netscape, Opera etc..
Nej, man må jo kun lave plugins til Eolas Technologies. Er det Eolas Technologies der har udviklet de nævnte browsere?