Sag mod Microsoft kan ændre nettet

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Microsoft er anklaget for at have brugt dele som Eolas Technologies har udviklet i Internet Explorer. Hvis Microsoft taber sagen kan det betyde at de bliver nød til at ændre IE. Det kan betyde at mange sites skal skrives om.

Jeg tror så ikke at det går så meget udover sitesne på nettet.
Så længe sitesne har holdt sig til standarderne burde der ikke være de store problemer.
Men self. hvis sitesne bruger ting der har været specifikt til ie, fordi andre browsere ikke har det med, kan det jo godt være der har en indflydelse.

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Jeg tror så ikke at det går så meget udover sitesne på nettet.
Så længe sitesne har holdt sig til standarderne burde der ikke være de store problemer.
Men self. hvis sitesne bruger ting der har været specifikt til ie, fordi andre browsere ikke har det med, kan det jo godt være der har en indflydelse.

Med venlig hilsen
Ken Christensen

øhm.. det handler om plugins .. er IE den eneste browser med den form for teknologi?

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:46 af Bruger #3530
Nu handler det ikke kun om IE eller internet browsere, så vidt jeg har forstået. Det er jo næsten alle programmer, hvis bare de henter data udefra. Det virker vandvittigt at man kan få sådan en patent. Man skal ikke lave et program meget mere avanceret end notepad, før det bliver berørt.

Jeg er altså ikke enig i at Microsoft ikke burde have været sagsøget for dette her. Hvis Eolas Technologies har udviklet en teknologi, og IE har stjålet den fra dem, skal Microsoft så sandelig også betale kassen. Måske går det ud over mange sider, men jeg tror at Microsoft vil betale sig fra det. Desuden kan sagen tage mange år, så det varer længe før en evt. påvirkning.

Microsoft har før stjålet dele fra mange andre til henholdsvid Windows og IE. Skal de bare have lov til det? Det synes jeg bestemt ikke.

Jeg forstår heller ikke Jesper Christensen som siger at han ikke forstår hvorfor man kan få sådan et patent over noget som faktisk er standard. Det er jo Microsoft der har hugget det og gjort det til standard. Der er så mange der bruger Microsoft og derfor bliver det hurtigt standard. Man kan få patent over en ny teknologi man har opfundet. Det er der da intet galt i.

At Microsoft så bruger det i næsten hele Windows gør da bare sagen meget værre.

Men som sagt tror jeg ikke det kommer til at gå ud over brugerne. Microsoft kan bare købet patentet.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/

Nu handler det ikke kun om IE eller internet browsere, så vidt jeg har forstået. Det er jo næsten alle programmer, hvis bare de henter data udefra. Det virker vandvittigt at man kan få sådan en patent. Man skal ikke lave et program meget mere avanceret end notepad, før det bliver berørt.

Så vidt jeg kan forstå handler det om at integrere interaktive applikationer på et website, som fx java, flash og activeX. Så det er ikke kun ie, men alle andre browsere der gør det muligt for sådanne teknologier at køre på et website. Dette vil vel få størst betydning for net-banker og online-shops. Jeg vil give dig ret i at notepad snart er det eneste der kan laves uden at krænke nogen, hvilket er fuldstændigt latterligt. Jeg tror sku snart jeg tar patent på at trække vejret på eller det varme vand.

##################################
#There are only 10 types of people in the world: #
#Those who understand binary ant those who don't#

# JeZper #

Nu er det jo ikke kun MS det går ud over, får Opera, Mozilla og andre browsere bruger jo plugins, så hvis MS taber(hvilket de ikke burde, men det er jo USA ;), så går det ud over alle....

Nu er det jo ikke kun MS det går ud over, får Opera, Mozilla og andre browsere bruger jo plugins, så hvis MS taber(hvilket de ikke burde, men det er jo USA ;), så går det ud over alle....

De har tabt sagen en gang, med ms valgte naturligvis at anke dommen.

#There are only 10 types of people in the world: #
#Those who understand binary ant those who don't#

# JeZper #

Hvorfor var det lige det også skulle gå udover andre browsere?
Dem der laver pluginsne kan jo forsat lave dem til Mozilla, Netscape, Opera etc..

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Jeg tror sku snart jeg tar patent på at trække vejret på eller det varme vand.

Det vil være dumt. Tag patent på at tage patent på noget. Den holder meget bedre.

Mvh
Kaare

<< < 12 > >>
t